Sömndag

Söndagar är alltid sömniga dagar vart man än befinner sig i världen. Hjärnan och kroppen behöver verkligen vila efter sex aktiva dagar!

Åkte med Phoebe till kyrkan idag (känns lika konstigt varje gång jag berättar om kyrkan, obekvämt liksom; är inte van vid tanken än att jag börjat gå dit varje söndag). Predikan handlande mycket om hur mycket inflytande andra människor har i ens liv, hur lite man själv bestämmer över sitt liv, och sina beslut man tar i livet. Men också om det egna ansvaret man har, och att inte alltid lita på att andra människors beslut kan vara det bästa för mig. Min väg till USA gjorde jag inte på egen hand. Jag har, och har haft, en massa hjälp från alla möjliga håll; "Au Pair In America", Londonkontoret, Skandinaviska Institutet i Malmö, mamma och pappa som nickat och vart tvungna att gå med på min lilla crazy idea:P, vänner som peptalkat med mig!! Lilla jag satte bara igång maskineriet som började snurra, och jag började gå med på att skriva på en massa papper, följa regler, göra vad folk (främlingar rent ut sagt) sa till mig att jag behövde göra, jag gick med på allt, det kändes som bra beslut hela vägen, jag kände att det var bra saker som jag gick med på, pålitliga människor att lyssna på. Hela vägen tog/tar jag en massa beslut som hela tiden utgår från en känsla i kroppen som säger att "det här är rätt".

Okej, nu blev det djupt..

Träffade Maaret (finskan) med ikväll, och både hon och Phoebe peppade mig oerhört, berättade om vad de tycker jag bör tänka på, deras upplevelser etc..

Ny vecka, nya möjligheter!

Kommentarer:

1 anneli:

Hej!

Hoppas det känns bättre! men du kyrkan kanske inte är fel...ibland behöver man verkligen tänka efter...Kram

2 Cicci Frank:

Hej Madde, har kommenterat ett av dina tidigare inlägg, hoppas du läser det, och kanske får en annan syn =) Kram

Kommentera här: