Washington DC!

Hey!

Det är söndag idag, klockan är 6.45am och jag sitter uppe och jobbar.. Mamman är iväg på ett "running event" och ska springa 10 miles. Och snälla jag fick offta gårdagskvällen med att köra hem tidigare från Phoebe för att börja jobba klockan 6am..!! Jag hade kunnat nanna gott i sängen nu annars!:P Men positiva jag - nu får jag lite tid att skriva, ladda upp bilder och googla istället tills barnen vaknar. Får inte glömma tvätten bara. 
Men jag erkänner, när man väl masat sig upp är det ganska mysigt att sitta uppe vid datorn med en kopp kaffe mocha och se morgonljuset smyga sig in genom fönstret(vuxenpoäng?!). 

Tänkte bara kanelbullar nu på förmiddagen! Får se hur De går.. Lite klurigare när de har helt andra mått här (cup, oz), och när man ska leta efter ingredienserna i affären. Tro inte att de har färsk jäst i disken inte..:P 

Var i Washington DC igår! Gick utanför vita huset medan Maaret o Phoebe fick möjlighet att gå inside pga att deras counselor bokat in dem. Jag tillhör en annan organisation. Men fy va litet huset är. Nothing special to see. Det häftiga är när man tänker på hur mycket som händer där inne, vem som har arbetat där och människorna som står utanför, den propaganda som försegår hela tiden. Igår var det väldigt lugnt tror jag. Aktion "Hunger strike" för Iran (32 dagar hade gått) en bit ifrån huset. Det var ganska rörande att se faktiskt.
Tog metron till The Mall efteråt och gick där ett tag. Nästa gång jag kommer hit blir det förhoppningsvis en heldag med en massa turistiga atraktioner, parker och museer!



Let's se how my cinnamon rolls are doing!;)


http://www.youtube.com/watch?v=8LOYbhl0_es

 



CiaO and good morning Baltimore!:)

 

Kommentarer:

1 anneli:

Du ser när ni kommer utomlands blir ni vuxna? Mysigt när det är tyst i huset! Kram

2 sabina:

madde ge mig din skypemail, det funkade inte med användarnamnet! vill snacka m dig!!!!!!!!!

Kommentera här: