Var finns kärlek?

Jag vet att de var någon som sa
och som fråga mig vad kärlek va
Om något man kan ha
och ha kvar
i många många dar

För jag vill så gärna finna ro
och våga tro
på fina kärleksor

Nej, jag vet att allt inte går så lätt
Men det måste ju finnas sätt
Finns det nått sätt som är rätt?
Nått med lite vett?

För jag är säker på att det finns någon för alla
för unga, gamla, för alla att falla
Någon som får mig att vilja tralla

Kanske letar du kärlek i en framficka
Men där lär du aldrig hitta
För kärlek växer inte som staken
den kommer när du inte är vaken

Kärleken
Smeken
Kärleksordleken

Med tro kommer tålamod att växa
Med tålamod kommer sanningen att lära dig en läxa
Med sanning växer mognad till förstående
och då, då kommer svaret vara slående


                                                                                                                 / Till M

Kommentera här: