Sitt, listen, learn, eat, sleep,..

Hi there!!

20 JULI
Okay, efter 9h i lufte (helt okej, kolla på två filmer, sov, läste..) landade jag i Newark utanför N.Y, och möttes av en "Au Pair In America"-skyllt och en maaasa tyskar!! Anlände till ett uuunderbart, flådigt hotell där vi tog det lugnt hela kvällen,..jet-lagda som vi alla var..Inte minst sydafrikanerna som flög i 18h för att få komma hit!!

21 JULI
Blev väckt kl.07.00 av hotellpersonalen... Kl.8.30 satt vi alla Au Pairer samlade i konferenssalen för en massa info fram till lunch. Fick bland annat info om "The Three No's" = Drugs, Abuse alcohole and Abuse children... Okay, so..wich roule will I breake first..??! KIDDING!!! Jag ska se till att stanna här, tro mig!!
Okej, så en massa info om fördommar om amerikaner, barn, och vad amerikaner gillar bäst, regler, hur hela organisationen fungerade etc..

Au Pair In Amerika är verkligen en välorganiserad organisation! De har svar på allting, och det finns alltid personal nära till hands, och nummer att ringa vid Alla tillfällen. Tog en liten runda ner till marknaden och köpte like "bra att ha grejer". Letade efter vanliga tandborstar i storpack, men hittade bara en massa konstiga med konstiga handtag, gummiborste, skaft formade som Spiderman och Barbie..IKEA nästa?! Tillbaka efter rasten för mer info, och lagom till lite fritid efter åtta hade jag ingen som helst ork att ta mig mågonstans... Är jag fortfarande jetlagd?!
Halv elva fick jag dock ett ryck och gick ner till gymmet för en liiten powerträning på 30 min...Var bara tvungen att tänka på något annat.. Jag är fortfarande Jag här över atlanten;)! Fick ett paket från familjen med en massa naturgodis, sweets, dricka och bilder som barnen ritat! Igår snackade jag med en tjej, , från Brasilien om smeknamn, och hon kom på att barnen kunde kalla mig "Maddie". Och i paketet från familjen fick jag ett brev från Siena, äldsta dottern, där hon skrivit om alla sina hobbies (typ tusen olika), och frågade "Can I call you Maddie?" Det föll en liten tår när jag läste de...

Fick också reda på idag att de höjt lönen från $176 till $195!;)

22 JULI - New York!!:D
Okej, så idag har jag namnsdag hemma?! Grattis till mig!! Men denna dag blev inte mkt bättre, snarare värre...Hade Röda Korset på besök unde hela dagen där de pratade om absolut allting mellan himmel och jord!! 911, "Check, Call & Care", "First Aid" flera gånger om (känner mig spyfärdig efter alla gånger i livet man gått igenom det dära!!).   

Halv sex åkte vi buss in till N.Y. där vi fick en guidad tur av två crazy guys, väldigt underhållande dock!;) Fick skåda alla typiska turistiga platser som Statue Of Liberty, Time Square, Rockefeller Center och utsikten från Top Of The Rock, platsen där tvillingtornen stod, lite av Central Park och flådiga butiker! Dock kändes det lite jäktigt och fick nästan springa mellan bussen och platserna för att hinna med allt.. 

Efter New York fick jag en sådan konstig känsla i kroppen. Efter allting vi gjort; undersökningar, all pappersarbete och informationssökande, mejlingkontakter, läsande, möten etc,.. Om vi alla har kommit såhär långt, ända till USA, klarar vi klart av resten av året. Man ska verkligen vilja för att ha kommit såhär långt, och, som Gela och jag brukar säga, vill man så kan man! Kom i säng vid tvåtiden...

Boktips - "Kaxiga tjejers guid till att få vad de vill ha"

Kommentarer:

1 Sabina:

underbart! låter rätt fantastiskt bortsett från att du var jetlaggad, det är rätt kämpigt. du kommer klara detta toppen! puss puss

2 emsi:

Idag fyller du år och jag ville bara säga GRATTIS till dig. Hoppas att allt är bra och att du kommit någorlunda tillrätta! :) Fan va coolt o ha varit i N.Y!!!!! Ser framemot att läsa mer om ditt äventyr! Massor av födelsedagskramar till dig Madde! kärlek/emma

3 Mamma Pappa Ande:

GRATTIS på födelsedagen i det stora landet. Önskar hela din familj.

4 Anonym:

Grattis gumman!! Hoppas att du får en riktig amerikansk Birthdaycake:)Tänker på dej!! Pusspuss

5 Maddie:

Oh,..I really got this american one, two actually,..;) Tasted really goood!!:D

Kommentera här: