Akutmottagningen



Kom precis hem från Akutmottagningen i Kristianstad efter att ha följt med mamma och mormor in. Mormor hade fallit och fått en spricka i armbågen som skulle kollas. Halv elva kom vi in där, och fyra timmar senare var de färdiga.
Men under de tre första timmarna fick vi också, tre generationer, tid att prata med varandra, och hade, med tanke på omständigheterna ganska trevligt tillsammans! Vi var alla tre ganska trötta, och hade inte långt till skratt någon av oss!:) Det finns måånga skämt som kanske inte är speciellt lääämpade på ett sjukhus, men som på något sätt Gör sig bättre i vissa situationer!!

Jag såg på dig och lade märke till nya rynkor under dina ögon som jag inte sett förut. Eller så har jag omedvetet ignorerat dem.


Du föll - jag blev rädd.
Du säger fel - jag ler. 
Du pratar - jag skrattar.
Du glömmer - Jag gråter.

Du försöker förstå dig på världen - och jag önskar att jag levde i samma värld som Du.


Imorgon ska jag få skriva en hälsning på din gipsade arm. Och jag vet Precis vad jag ska skriva!:)
Älskar dig.


Kommentera här: