Muffins!

Mormor ville inte va hemma själv, så hon kom hit och gjorde Mig sällskap! Så vi bakade muffins!:) Kanel och äpple är så Himla gott ihopa.
"Men, du kan ju strö lite över bananerna med", sa mormor.
"Kanel på banan?", sa jag. Eh, jamen vi kan väl testa och se..;) Och det blev faktiskt inte alls så dumt!:)

125g smör
125g socker
2 ägg
125g fint vetemjöl
2msk mjölk
½ äpple + kanel
I banan + kanel (á la mormor)
(recept från "Muffins" av Sue McMahon)

Fick va den första att skriva på hennes gipsade arm!:)

nybakat



Kommentarer:

1 sabina:

mm, kakor o så gott. jag har inte bakat på evigheter!! det mååste jag ta tag i nästan omdelebart! förresten, ja var o jobbade idag morse för första gången. det var rätt ok fatksikt, fick ett väldigt lugnt pass. men gud vad det känns att gåupp halv sex på morronen!!!!

2 anneli:

ok...jag hämtar papper och penna...Jo kanel på banan är jättegott! har ni provat stekta bananer, pudrade med kanel och socker under stekningen och till det vaniljglass...??MUMS!

3 anneli:

ok. hämtar papper och penna...ja, banan och kanel är jättegott! har ni provat stekta bananer pudrade med kanel och socker under stekningen och till det vaniljglass? MUMS

4 anneli:

haha nu kom det minsann två gånger men jaja då kan du inte missa det...:)

5 Madeleine:

Jag hämtar papper o penna!;) Hihi, det lät ju alldeles Himelskt gott! Helgen är räddad!:)

6 Madeleine:

Sabbe, vi ska baka hemma hos dig!!

Kommentera här: