November

Måndagsförmiddag. De gångna dagarna går igen i mitt huvud..

Onsdagsnatten i Köpenhamn var grymt kul med skönt beat på musiken, dock fick man försöka att inte lyssna på deras texter som tog upp Allting som hade med sex och droger att göra:P Blev stoppade av Köpenhamnspolisen som inte hade något bättre för sig än att stoppa Oss när vi var på väg hemåt - ingen skada skedd!
Jobbade på fredagskvällen, och var ledig heeela helgen!:) Brorsan och jag lagade trerätters hemma under lördagskvällen. Så otroligt myysigt!! Efter det stack jag med Emma till Lund o träffade Ylva o Henrik. Och staden var i full yra, många uteställen (favoriterna) var fullsatta. Därefter blev det Malmö och Etage; trevligt värre! Dock hade Emma o jag liite olika musiksmak;) Medan jag väntade på morgonbussen snackade med en mkt trevlig afrikan om kulturella olikheter mellan svenskar och andra nationaliteter. Vid åtta på morgonen kom jag till Höör och knackade på hos farmor för att få sova en stund innan vi skulle ha fikakalas hemma vid tvåtiden!


Live while your young!:) 


Yes, vintertiden är här och med allt vad det innebär - kyla, blåst o rusk, kalla fötter, snörvliga näsor och inställda tåg.
... men sen är jag ju inte den person som är negativ. Nej, jag kan ju Aldrig säga något illa om någonting, utan Måste alltid se de Positiva i alla sammanhang. Jag kan Aldrig heller säga att saker och ting inte "går att fixa", eller ens tala illa om en annan människa.

Så, om vi ser det från en annan vinkel. Vintertid - skogarna sådär härligt upplysta och färgglada, mysvantar o halsduk som man kan matcha fint till höstjackan, fikamys med vänner, värmeljus i mörkret, oranga löv.. Något mer kanske?!

                                              -----------------------------------------------------

Från det ena till det andra..
Ja, jag blir mer och mer övertygad över att det är vi själva som "typiska svenskar" som straffar oss själva när vi väljer att inte ta till oss den yttre värld som står utanför vår dörr. Det är så otroligt svenskt att slå ifrån oss saker som vi inte känner till, saker som för oss är okända.For

Men det hela kan ändras. Vi kan göra en förändring och öppna upp våra svenska själar; börja på jobbet, i fikarummet, idaG!
To be continued..

PUSS 

Kommentera här: