Nationella pluggdagen?!


Nu får det väl ändå vara officiellt - söndagar är den (inter)nationella pluggdagen!!

Att man fick vänta ända till söndagen, dagen innan arbetet skulle in, för att ens inspiration skulle komma, och, när den väl kom flödade orden från min tankeverksamhet i hjärnan, genom armen och ut genom min blåkulörta bläckpenna ner på det randiga skrivpappret. Jag satt på Coffee Point vid möllan, favoriten javisst! Men det var inte bara jag som var där för att plugga.

Jag vet inte vad det är som gör det, men det är så mycket skönare och betydligt mer mottiverande att sitta ute och plugga! Trotts att vimlet av röster far genom rummet, har jag ändå möjlighet att stänga ute ljudet. Dock är det några röster som ibland passerar mina öron med större medvetenhet. Som t.ex en tjej som sa något otroligt smart att jag var tvungen att skriva ner det - "Hur ska man kunna göra revolution om man inte orkar göra det i dåligt väder?!" 
Jag säger då det...:)

Jag kommer precis hem efter en omvälvande dag,.. Klockan nio var jag på en arbetsintervju i Oxie angående sommarjobb inom LSS. Gruppintervju är tydligen det nya för att spara tid på stadsförvaltningen.
Därefter begav jag mig till skolan för att skriva det sista på arbetet och lämna in det innan lektionen började. 13.15 satt vi alla i klassen i idrottsalen och väntade på vår lärare som skulle dyka upp. Men som hon inte gjorde. Och kreativa som många är i klassen började några leka med pilatesbollar, och som slutade med att vi alla spelade fotboll med med!! Yea, kul va det:)

Därefter blev det glasspremiär på stortorget.! Försäljaren hade nog inte fått in vanan riktigt än, och tog good tid på sig att glassa upp till oss som väntade.. Glass i solen - härligt härligt! Dock gjorde sig den svala vinden sig påmind när vi gav oss hemåt,.
Men jo, det Är vår!!:D

Nu väntar Pildamsparken på mig, och sen blir det nog filmkväll! Någon som vill göra mig sällskap?!

Må väl!:)

Kommentera här: