Visa mig vägen till inspiration



Vaknade med en lite bättre nacke! Men såklart hade vi ruggby och amerikansk fotboll på målspelet idag,. Så tacklingarna fick jag tyvärr avstå ifrån:/ Tränade ikväll med, och efter det känndes det faktiskt ännu bättre!;)

Jag träffade Emma och hennes vän Paulina ikväll för att se HIF-MFF på La Grappa! Och jag är Vääldigt glad att den matchen inte blev live för min del. Resultatet i regnet som föll var inte värt de priset. Bättre att sitta och mysa inomhus i goda vänners lag, och dränka sin bitterhet i något rött och gott! Hm, HIF är ett bra lag - svårt att förneka...

Nej, men vad är det med mig och min inspiration!!! Vart har alla ord tagit vägen?! Jag minns när jag skrev uppsatser under gymnasietiden och inspirationen till tema på uppsatserna bara flödade. Vem skruvade åt kranen till denna porlande binspirationskälla?!

...

Vem kan det vara
som bara
vill dra snara
åt min hals
så ingen syre alls
kan få chans
att någonstans
dra en vals
med min hals
Att öppnas upp
likt en tupp
och en lupp
över gupp
helt abruppt
Jag vill ej sitta still
för det ger mig ingenting
Ge mig adrenalin
så jag ej lider pin
som ett svin
på anfetamin

...

Men kors i hästhagen



 



Kommentera här: