Glappande munnar och måndagspromenader


05.45. Upp och hoppa! Och utan illamående idag.. Dock möttes jag på jobbet av beskedet att en boende gick bort inatt. Vi berättade det för de andra vårdtagarna. Åh, hur länge sörjer man som person när man själv är dement och inte har sitt fullaste medvetande?!

...

Halv två träffade jag Isabella och Ylva och vi började vår vandring norr ut längs med kusten! Det slutade med Lomma beach:) 1.2 mil ungefär.. Så skönt så! Och tänk så kul man kan ha, och hur mycket man roar varandra geneom en enkel vandring:)
Ylva: "If you talk the talk, you gotta walk the walk".

Dagens motto blev: face your fear! 

Drömmen om pilgrimmsresan finns där ännu.

...

Hem, hem och snabbt i duschen. Snabbkonversation med min roomie. Men sådär lagom dåliga som vi är på att snabbkonversera blir en mening lätt fem, sex stycken. Som sedan blir till ett långt stycke. Som därefter blir ett djupt samtal. Som sedan kan sluta i en evighetsdiskussion:)

...

Halv nio kramade jag om Maja som varit iväg och rest och jobbat i 1 ½ månad! Åh vilken kväll. Och som jag blev glad och lycklig; för hennes skull, för min skull, för livet, för allt som händer, för allt som vi känner och delar med oss utav. Med allt som sker i våra liv. För det som kan ske om vi har tillräckligt med mod och vilja.

...

Länge leve viljan

Kommentera här: