Malmöfestivalen igång!


Det är den 20 augusti, och idag drog Malmöfestivalen av stapeln! Jag har ringat in alla se - och lyssnarvärda konserter under veckan. Maskinen, Familjen och Teddybears kommer ta mig till den där drömmande sköna platsen i mitt inre som är så härlig att känna, och där känslan av allt som brukar kännas jobbigt plötsligt känns så obetydlig och lätt. Jag vet att det är ett sätt att fly. Men man behöver fly ibland, för en stund i alla fall. Men nej, jag vill inte säga att jag flyr; att jag mår väldigt bra för en stund?! 

 En del intressant swing, storband och blues kommer att spelas. Theresa Andersson ska bli kul att höra (för tredje gången faktiskt), Johnossikonserten kommer bli skön att gå till, men ack så jobbig att lyssna på med tanke på minnen som finns förknippade med dem..




Idag är det fredag, och i helgen stundar lite jobb och vänner. Inget speciellt planerat faktiskt! Så finns det någon med förslag så är jag öppen för det:)

Må väl, alla nära och kära

:)

Kommentera här: