Angelica har namnsdag idag...



...och betyder på latin "den änglalika". Och de flesta som fått det är födda under 80-talet. MIN Angelica är född på 80-talet, och varit min vän sedan första skoldagen. Eller, kanske inte just min vän från första början. Snarare min ihoptvingade följeslagare till och från skolan under en sådär åtta års tid. Jag kan inte räkna på fingrarna hur många gånger jag tänkt att ringa henne, men ikväll så gjorde jag det.
Och så är vi där igen. När vi skulle bestämma tid för dejt tog vi fram våra kalendrar: "jag jobbar då", "vad säger du om lördag?", "kanske en lucka på torsdag?".
Det var inte lika illa att hitta en gemensam tid i nästa vecka. Dock blev det en lucka mellan hennes jobb fram till träningen. Och jag själv vet att jag kommer behöva all tid jag kan få för plugget nästa vecka. Jag vet också att hon är min äldsta vän som jag inte får lov för mig själv att släppa taget om.

Imorgon är det onsdag, och under hela dagen är det "genustema" på Malmö högskola. Jag hoppas kunna vakna i tid för att gå på en intressant föreläsning om våld mot kvinnor, innan min egen klass börjar.

Bakade lussebullar ikväll igen - mums!

God natt, och sov så gott:)

Kommentarer:

1 Sara:

Mums för lussebullar!

Kommentera här: