Den rätte i livet...


Sk Ran bjöd oss på middag ikväll på Rosegarden vid Gustav Adolfs torg - rekommenderas varmt!
Dock kände jag att promenaden hem efter den måltiden inte var helt fel att göra. Den var dessutom väldigt skön att vandra. Och det kändes skönta att, inte bara få sträcka på benen och frysa halvt ihäl sig, utan också att få vädra tankar.
Promenaden fick mig att inse hur otroligt osäker och illa till självförtroende jag har när det kommer till känslor i relation till andra människor. Hm, hade varit en intressant kurs att läsa "Känslor i relation till andra människor - lär dig tolka signaler och hur du hanterar dina känslor på ett sunt förhållningssätt till dig själv". 
Ett väldigt konkret exempel är känslorna som börjar bubbla då jag kommer på mig själv hur mycket jag väntar och skulle vilja få svar från en viss person.

Fråga nr.1 - Vem är det jag tänker på?
Fråga nr.2 - Hur kommer det sig att jag tänker på denna personen?
Fråga nr.3 - Vad är det för typ av känslor som väcks?
Fråga nr.4 - Vad är det för typ av tankar som väcks i samband med känslorna?
Fråga nr.5 - Vad är det som gör att jag väljer att ödsla energi åt dessa tankar om det är så att dessa tankar mestadels är negativa sådana?
Fråga nr.6 - Kan dessa tankar vara värde den energi som slösas?
Fråga nr.7 - Har du gjort tillräckligt för att kunna påverka den person  som ödslat din värdefulla
energi?

Jag är för nuvarahde på fråga fyra där svaret är de negativa och oroliga tankarna - hur sören handskas jag med dem?! Promenaden slutade med att jag bara ville stampa hårt på den snöiga marken i varje steg jag tog i framåtriktning mot lägenheten. Som om varje kraftig stamp i marken skulle få mig att stampa bort all negativ energi som samlats i kroppen och nu ville ta sig ur.


Och så det värmer i mitt hjärta för alla snöflingor som singlar ner mot marken och gör den vit - fy vad det snöar inatt:) 

Imorgon är en annan, nyare och ännu vitare dag:)









Kommentarer:

1 emma:

vitare och snöigare dag betyder skotta snö, vilket jag börjar bli less på.. Vad får det att vara mest negativa tankar om det du tänker på? Ibland får man försöka leva i nuet, släppa framtiden och njuta av det som händer här och nu. Om det är mest negativt just nu, kanske du ska välja att släppa personen du tänker på.. Eller försöka vända dem negativa tankarna till något positivt! Haha, så flummigt det blir när det handlar om känslor. Man kan inte riktigt finna rätt sätt att tänka! =P Puss på dig, fina vän!

Kommentera här: