Fullt ös, och klassfest


Jag var nära på att dö igår, fredag. Nej, kanske inte riktigt så nära. Men fy vilken dag det var. Fredagen började med tentamen i målspel mellan 9.15 - 12.30. Vi fick möjlighet att praktisera våra kunskaper på riktiga elever, och fick hjälp utav idrottsgymnasiets andraklassare. Det var nästan så att jag faktiskt kunde tänka mig att jobba som just idrottslärare.

Därefter hade jag 45 minuter på mig att ila hem för att packa om väskan, och sedan ta mig till skolan för dansseminariet. Jag kom så klart senare.. Dansseminariet gick bra. Så pass bra att det drog över på tiden, och jag blev tvungen att ila innan slut, just för att försöka komma i tid till simningen. Bussen ville så klart inte komma i tid, vilket resulterade i att jag kom sent till simningen. Men, ingen större skada skedd. Därefter var jag i vattnet och lekte (enbart lekte, puttade på vattenleksakerna, lekte haj och jagade barnen, kastade ringar osv) med barnen i två timmar!! Kan någon tänka sig hur krävande det är att leka, konstant i två timmar?!

Vid 21-tiden annlände jag till Rönnen, och klassfesten:) Ojoj, väldigt trevlig kväll med en hel del nostalgi - love it!:) Man slutar aldrig att förvånas över människors hjärtlighet till varandra:) Fick en CD-singel av George från hans forna singelhittar han haft i Japan;) Och så dansade vi till en av låtarna med en redan inövad koreografi från seminariet! 

Efter midnatt blev det en "dejt" på Gustav torget där vi stod och värmde våra händer i elden till Musikhjälpen i vackert snöfall - väldit mysigt:) Då vi missade midnattsbaladen som brukar framföras av Kristoffer Jonzon, önskade vi en egen låt istället; powerbaladernas powerbalad - "Bed of roses" med Bon Jovi;) 



 

Efter inte så många timmars sömn tog jag vid åtta-tiden på morgonen bussen till simningen för att leka med barnen under deras sista lektion för terminen...

...fullt ös, nästan medvetslös!!

Må väl i stunden:)



Kommentera här: