Oväntat, men ändå väntat



Det är mycket som sker oväntat här i livet. Samtidigt som man frågar sig om det verkligen var så oväntat egentligen. Jag tror på annledningar till händelser. Och min senaste händelse är en sådan, och som jag är så tacksam för att jag fått ta del av.

Jag fick möjligheten att få en insikt i en annan människas liv, och det är en underbar möjighet att få! Att man ges en lärdom, och en ytterligare påminnelse, om hur mycket det finns att lära och kunskap att ta del utav om livets mysterier. Men också ett kvitto på att, trotts alla människors olika erfarenheter, finns det ändå en gemensam insikt och tanke om hur vi borde leva. Men vägen dit är olika för alla för att komma till just den insikten.
Som människor är vi också väldigt sårbara. Och det är enkelt att bryta ner en människas självförtroende. 

Jag skulle bara vilja sjänka en god tanke till en fin människa vars liv jag fått möjlighet att få en insikt i. Han har varit med om mycket skit i livet, trotts sin unga ålder, och ändå kämpar han febrilt med att återfå förtroende för andra människor, och tron till livet!
Alla människor vill dig inte illa, och jag beundrar dig oerhört.


Du har inte en aning att jag tänker på dig precis just nu...



Puss och god natt






 

 

Kommentera här: