Ordinary



Har en kille på träningen som kommer från Nicaragua, östra delen, och har varit i Sverige i ett halvår. En så himla skön snubbe som just nu praktiserar (genom sfi) på ett äldreboende i Malmö. Vi kom in på hur många äldre människor är så otroligt öppna och varma i sitt sätt att bemöta nya människor, och i det här fallet en person från en annan kultur. Han berättade en om incient då personalen förvarnade om en boende som var rasist. Men när han väl gick in och hälsade på utbrast "rasisten" att han ju inte alls var mörk utan "milky":D haha  
Efter träningen gick jag in på gymmet och mötte där min "boxarpartner", som jag precis tränat med, på rullbandet; gjorde honom sällskap. Hehe, inte bara jag som njuter när svetten rinner ner för pannan. Vilken tur att där inte finns några speglar i träningshallen.

...

Äntligen läst färdigt den mest intressanta bok jag säst på länge. "Pinocchio effekten"; en bok innehållande alla möjliga kända citat, ordspråk, unika händelser som påverkat männskligheten på många sätt och saker som totalblottar och dumförklarar oss människor som den sjusärdeles varelse vi är på denna jorden.

...

"Livet är bara en sexuellt överförd sjukdom med hundra proents dödlighet"/ Ronald David Laing, Läkare











Kommentera här: