Vackra röster berör



Jag lyssnar, njuter, du behagar mitt inre.
Rösten värmer, den smeker mina sinen.
Jag är fast.
Vart kom du ifrån.
Du har alltid funnits.
Men nu finns du, på riktigt. 
Du lyssnar. 
Jag finns.

Känslan smyger sig fram.
Den vill säga sitt.
Sanningen.
Osäkert, främmande, skräckslagen.

Lyssna igen.
Låt inget gå till spillo.
Ska du sprida något omkring dig,
låt det spridas med värme.
Känslan räknas, trots frånvaro av närvaro.





Vart kommer alla vackra röster ifrån. Det är precis som om vissa människor är skänkta med en ljuv stämma bara för att uppmana alla runt omkring att man behöver lyssna på den stämman. Denna människa har något viktigt att säga. En skönare stämma gör det lättare att vilja lyssna.

Kommentarer:

1 anneli:

Tack för din blogg Madde! Näring för själen...<3

Kommentera här: