Dansa natten lång!



Jag var på mejeriet i Lund igår kväll tillsammans med Bella för att känna på dansatmosfären under en årlig danskväll med Lindy Hopp, Tango och Salsa!:) Under de tre första timmarna hölls grundkurser i de tre dansstilarna, några framträdanden med grymma dansare, och så förstås dansgolvet öppet för möjighet att träna sina nyvunna kunskaper!!
Jag blev såld. Punkt. Äntligen har jag också kommit till insikt; glädjen i pardans. Äntligen kan också Jag börja förstå, hålla med och dela mina åsikter med andra som pratar så passionerat om dans!

Jag har alltid tyckt om att dansa, på nattlubbar, till tung teccno beat där basen dunkar i bröstet; gungande 70,80-talsmusik som spritter i kroppen; indipop/rock som får fötterna att steppa i takt till musiken; till och med reggae, som yoga för sina sinnen;)
Men dans, som i Pardans. 
Det första jag tänker på, när jag tänker pardans är "dansband". Och jag AVSkyr "dansbandskampen" på tv. Tanken ger mig rysningar. Kräldjur får mig att hoppa i taket. Men det finns ju så ofantligt många fler dansformer än foxtrot, bugg och vals, de man lärde sig i skolan, och som alla accocierar till dansbandsmusik.
Men, pardans. Det finns ju så mycket mer.
Tango, Mambo, Salsa, Cha Cha, rumba, Rock'n'Roll, jive, Lindy Hop, Samba..

Nej, jag kommer Inte börja kolla på "Let's dans" efter det här.
Men jag är väl tvungen att lägga in lite musik i temat till ära;)



Ingen skönhet precis, men inget fel när han sjunger!




Hon är det absolut inget fel på!


Vem får vi se härnäst på dansgolvet?!
Surprise me!:)

Kommentera här: