Madeleine

2010-07-31
15:30:42

Hbgs festivalen

Jag har precis kommit ur duschen och ska snart iväg på ännu ett jobbpass fram till nio!
Var hos Ylva igår kväll och kollade film, pratade och åter pratade:) Vi pratade om allt och ännu mer; om livet och dess underliga företeelser! Körde ett grymt träningspass idag med Cernel;) Kändes väldigt bra, och yey vilken cool killa! Har alltid kul kul med honom!

Ikväll blir det Emma och Helsingbrgsfestivalen! Tja, ska bli fint att träffa Emma iaf:)

See ya:)

21:50:34

Arkiv X

Har precis rört ihop deggojjan och sitter i mina träningskläder framför datorn. Orkar inte duscha än...

Jag fick igång en film och kollar nu på Arkiv X!! Åh, det var min favoritserie när den gick för en sådär 10 år senda kanske?! Med den rödhåria Scully och hennes arbetskamrat Moulder försöker de förstå sig på mystikens under. Vissa saker finns det bara inte någon förklaring till...

Jag ska träffa Ylva imorgon kväll. Fy vad det ska skvallras då må ni tro!!

Åter igen, imorgon är det freda = bra da!:)

15:04:26

Datorer, datorer...

Jag är ledig idag, hela dagen! Dock har jag under förmiddagen suttit i två timmar och klöddat med min dator som vägrar sammarbeta med mig!! Den har hängt sig och jag har försökt starta om den flera gånger. Den är ganska gammal. Men säg inte att jag behöver skaffa en ny, för den gör i alla fall som jag vill i de 2 av 3 fallen;)
Eller, ska jag ge den ett värdigt slut kanske?! Eller låta den stressa ihjäl sig in i det sista så den kraschar..

Idag ska jag till Thaiboxen:) Och Det var länge sedan.. Kommer säkert bli straffad för att jag inte varit där på ett tag..:S

Imorgon är det fredag:)

På återhörande!

14:43:13

26/7 är Min dag:)

Jag vaknade med en ganska omtumlande känsla i kroppen. Dagen efter. Ett resultat av det roliga kvällen innan:):) Hade en väldigt trevlig födelsedag som berikades på många sätt!
Efter en ganska intensiv jobbemorgon fram till tolv tog jag mig ut i det soliga vädret! Åt lunch på favvostället Coffee Point! Och det var så illa att baristakillen nästan beställde åt mig! Så bra känner de till mig där;)

- Te? Frågade han.
- Eh, nej. Vatten, bara för att, sa jag.
- Haha, bara för att retas, svaraden han.
- Ja!! Eller,.. jag kan ta iste..

Satt och åt, svarade på sms och solen värmde gott! Köpte Solrosor på Mölletorget!
Träffade Sabbe därefter och satt och fikade i Kungsparken! Sen drog jag till träningen. Började med att jag blev "straffad" med 50 armhävningar för sen ankomst på tre minuter.. Jag och tider alltså.. Eller, "jag och mina biceps" efter denna sommaren om jag fortsätter såhär...
Sen stack jag hem, duschade och träffade Sabbe för andra gången! Dubbel lycka:) Stack ner till Ribban och tog ett dopp! Dock hade det blivit kallare efter helgens regniga nederbörd... Så doppet var snabbt avklarat. Därefter satt vi på stranden och gottade oss i jordgubbar, nötter och,.. ett utgånget lådvin som hade stått i över en månad, öppnad!! Men, vi tyckte att det smakade bra! Så, vi drack det.. Vilket vi båda kom att ångra dagen efter..
När mörkret föll tog vi oss med cykel in till stan och satte oss i Jesusparken.
Basilikaväxten jag fick av Sabbe var nog en av de bästa presenterna:) Har alltid velat ha färska örter i köket!
Väl i parken började jag känna att jag inte mådde helt hundra. Tyvärr. Så vi bestämde oss för att avsluta dagen, och väl hemma snurrade världen som sig bör efter liiite för mycket drucket ur kannan. Ish, det är inte kul alls...

Något som slog mig när jag vaknade idag var att jag för exakt ett år sedan firade min födelsedag i Usa tillsammans med min värdfamilj!! Tiden, den tiden...

"Han som har roligast vinner", som en vårdtagare på boendet sa idag:) Och det kan väl inte stämma bättre?!

Merci pour les gratulationes aujourd'hui!!:)

2010-07-26
00:46:34

F-dag firad en dag i förväg:)

När jag kom till Höör idag åkte jag med familjen ner till Malmö för att fira min födelsedag som är imorgon!! Mamma hade gjort min favvopaj med sallad och kalasade på kaka till kaffet! Och där satt vi och picknickade i Kungsparken: familjen med farmor, mormor och morfar:) Efteråt fick jag öppna lite paket och ta emot pengar som jag ska köpa en bra ryggsäck för! När jag hittar en på blocket som tilltalar mig. Fick TROSOR av min bror!! Tyckte jag kändes lite konstigt, tills jag kom på hur många gånger jag faktisk givit kalsonger till honom..:P Av pappa fick jag några kökshanddukar med reccept på;) Och av mamma fick jag en jäsbunke! Hehe, det har blivit ett annat stuk på födelsedagspresenterna;) Men åh vad jag uppskattade dem:D

En kväll med familjen är aldrig fel. Desto trevligare när man älskar sina familjemedlemmar och försöker göra så mycket man kan för att njuta av stunderna man får tillsammans!:)

Därefter tog vi oss en tur i parken. Pappa letade skatter, farmor letade efter en toalett, jag fann ett intressant träd: vi var alla på upptäcktsfärd i parken!

Tack så jättemycket för presenterna och för den fina kvällen vi fick tillsammans!:)
Ni är alla så fina, och jag älskar er allihopa!!

2010-07-25
23:12:47

Hemma från minisemestern:)

Jag började min lilla minisemester från Sölvesborg vid 17-tiden: perfekt väder för en cykeltur i det gröna! Första anhalten; Stig och Marita. Åh, det var så länge sedan jag träffade dem. Två år sedan hade Stig fått för sig att det var. Men det ville jag inte gå med på. Kan det verkligen ha gått så lång tid?!:S Men, de är dem samma. Inte mycket som ändrats där. Men det är väl så det ska va. När inget förändras i livet, så händer väl inget med en själv. De blev ju morföräldrar för 1½ år sedan. Åh! Fina morföräldrar kan jag tänka mig! Så, något måste ju ha förändrat dem... vad vet väl bara dem själva..

Därefter cyklade jag runt lister: Sandviken, Hällevik, Nogersund, Hörvik och tältade på Mjällbynabben vid Krokås! I Hällevik sa jag hej till Elin som jobbade kväll på Dagny's. Hade brytit fingret kvällen innan när hon skulle gå på händer stackaren.
I Nogersund sa jag hej till Nanna och Rune. De fick besök av hemtjänsten när jag var där. Nanna trodde de var de som kom cyklandes, men det var ju lilla jag. Så fint att träffa dem, sådär i sin vardag. Var inte ensam tältövernattare. Längst ut hade någon annan slagit upp sitt tält, och det hade nog inte för lite med friskluft kan jag tänka mig.
Mysmys med mig själv i tältet...

Blåsigt värre för dem som sov där ute.. Brrr

Fick besök av en vän under kvällen, och han ville inte hoppa ifrån..    mig....

Morgonen vaknade jag av regnigt nederbörd...:/ Ish, ish. Men under ett "uppehåll" packade jag ner tältet och fortsatte vidare mot Djupekås, Norje.. Innan 2+1 vägen mot Karlshamn började svängde jag av för att försöka undvika E22:an. Och som en skänk från ovan kom det en man som gick förbi mig, och jag frågade honom om en finare och snällare väg mot Karlshamn. Jag fick en jättefin vägbeskrivning och fortsatte min resa under de gråa molnen som bestämt sig för att släppa sina droppar över Blekinge. Ja vem ska man klandra? Ingen. Så går det när man lämnar Skåne land. Med en väldigt blöt sovsäck ringde jag släkten i Karlshamn där jag spenderade lördagsnatten på deras vinröda skinnsoffan!

På kvällen trottsade jag nederbörden ytterligare och gick ut på stan för att se vad som hände under sista kvällen på Östersjöfestivalen! Inte mycket folk ute såklart..
Satte mig på en uteservering som hade en väldigt grym trubadur som underhöll de fem personerna som satt där i publiken. Och han skulle tydligen spela fram till elva på kvällen. Drack ett glas vin, satt och skrev lite om dagens händelser och lyssnade på killen som sjöng! Två män vid bordet intill satt och ölade och fick tillslut med mig i deras konversation;) Hehe, sköna herrar var det! Runt nio gick de vidare när den enes flickvän anlände, men bestämde mig för att sitta kvar. Dock stötte jag på dem senare när jag egentligen var på väg hem. Men, gjorde dem sällskap på utestället "& vin". Satt och snackade, och man säger ju inte nej om man dessutom blir bjuden;) Jag var tydligen ett väldigt trevligt sällskap;) Så pass trevlig att killen med sin flickvän öppnade upp sitt hjärta ganska rejält och erbjöd mig både det ena och det andra.. haha.
Shit, hans flickvänn satt mitt emot och han satt där med mig, sa vad han tyckte om mig och skulle vilja göra 'just nu', egentligen. Emma, det finns män till svin och jag träffade en den kvällen! Ett trevligt svin tyvärr...
Dock hade jag ett intressant samtal med den andra mannen, och jag har nog aldrig fått så mycket komplimanger på länge som under den kvällen. Kul ska man ha i livet;)

Dagen efter cyklade jag till Mörrum, i duggregn. Och tåget därifrån till Höör. Tåget var smockat med cyklar; många tyskar som också hade haft samma tanke.

Cykelsemester är det nya; ekonomiskt och miljövänligt!

23:45:05

My N-dag:)

Idag har jag namnsdag! Pappa var den första som grattade mig idag:) Madeleine kommer från det franska namnet Magdalena somm betyder "från Magdala", och är ett bibliskt ord. Mer intressant än så var det inte. Men fint tycker jag att det är, och är stolt över det!:)

Jaja, jobbade idag och det var en himla fart alla de där fem timmarna man var igång..

Därefter var det ju Allsång i pildammsparken. Men, kom där någon Sabina och gjorde mig sällskap?! Nej, det gjorde där inte...
Där var fullsmockat med folk... Nästa gång får vi se till att vara där åtta, typ...
En sång som fastnade i huvudet på mig var båtlåten! Mamma började sjunga på den igår, och jag tycker den är så fin!!

Imorgon efter jobbet bär det av till Blekinge by bike!! Ja, jag längtar..

Sabbe, du kan gottgöra mig med att göra mig sällskap på måndag;) tihi!!

Puss och god natt på er alla kära!:)

14:34:54

Vem vet, inte du, vem vet, inte jag...

Intressant hur mycket musik som faktiskt produceras i världen. Och det finns inget stopp i inspirationen, produktiviteten, skapandet...

Fick reda på en songwriter kille i Halmstad som, vem vet, kanske har potential! Och ja, vem vet vart hans färd bär hädan i framtiden:) Det är ju det som är så intressant, för ingen har svaret på vem som "lyckas" med de man gör! Det ända man kan göra är att önska honom lycka till, och att han gör val i livet som känns rätt!  http://snowfish.com/sound/9597/c/9526/

14:14:58

Ser framemot helgen!

Igår var jag med mamma och brorsan i Karlshamn, och tog en runda på Östersjöfestivalen! De hade köpt biljetter för att lyssna på Euroup. Dock kände inte jag för att punga ut 340:- för den konserten... Jag fick chansen att höra dem på Peace&Love, men tog inte den, då det fanns annat som lockade mer.
Vi hade iaf en väldigt fin dag tillsammans:) Tyvärr var pappa hemme efter att ha spenderat två dar på Kiviks marknad tillsammans med sin vän!

Imorgon börjar min lilla minisemester, och det ser ut som att jag blir själv på resan! Men, inget hindrar mig.. Jag ser verkligen, verkligen framemot helgen:) Jag ska åka upp imorgon efter jobbet, cykla runt Listerlandet och besöka släkt i Nogersund! På lördagen cyklar jag vidare till Karlshamn, och hoppas kunna besöka ytterligare lite släkt där min yngsta släkting (tror jag iaf?! Jo, men det måste det ju va) har blivit 16 månader! Ja, vi får se hur allt går. Ska ha med mig mitt lilla två-manna-tält! Så det ska nog gå vägen:) Är det någon som vill göra sällskap uppe i Karlshamn på Östersjöfestivalen så är ni välkomna att göra sällskap! Tågen går dit med jämna mellanrum, och det finns plats i tältet....;)

Har precis tagit ut en kardemumma kaka med rabarber ur ugnen som jag ska bjuda mina arbetskolleger på imorgon:)

Ikväll efter jobbet blir det allsångsmedley i pildammsparken! Det ska bli,..intressant:)

På återseende:)

2010-07-21
01:48:43

Mys med me myself and I

...

Efter jobbet idag cyklade jag ner till Ribban för att njuta av,..livet i denna fina sommartid! Satt i sanden, läste och tittade ut över öresund. Med en så otroligt fin solnedgång; strålarna som blänker i vattnet.

Jag tittar på The Notebook inatt, och jag gråter.. Jag fattar inte att jag har blivit så sätt till tårar på sista tiden.. Det känns som det är så motsägande emot hur jag egentligen mår! Gråt associerar man oftast till sorg. Eller, kan det också vara ett tecken för,..sårbarhet?! Jag menar, jag har så många känslor inom mig just nu. Och många känslor på en gång tror jag ger lättare upphov till sårbarhet. Men, att man gråter till känslosamma filmer; kan det vara ett bra tecken på att man faktiskt mår bra?! Eller helt enkelt att man har en bra relation med sina känsor?!

Touched

2010-07-20
00:23:00

Confirmation - affirmation

Kom precis hem efter ett jobbepass på fem timmar. Sex timmars arbetsdag hade varit det ultimata i ens liv! Minus för att man inte får lika mycket i skattkistan efter bara fem timmar...

Jag var och handlade idag och möttes av en väldigt trevlig kille i kassan. Hand önskade mig en trevlig dag, och han sa det på ett sådär sätt så man kände att han verkligen menade det! Det fick mig att reagera så pass att jag stannade upp när jag fick mitt kvitto, och med ett ganska övertydligt svar önskade honom det samma, och med ett leende på läpparna! Man känner skillnad när människor verkligen menar de dem säger, och inte. Man hoppas ju såklart att man själv låter lika övertygande varje gång man pratar med människor. Men, hur vet man det egentligen?! Man skulle filmat sig själv och se sig själv bete sig i sitt dagliga liv; dolda kameran:S

Det blev boxning idag istället för kickboxning, och jag fick en del beröm idag.  Det stärkte mitt inre väldig mycket. Även om jag inte har som mål att tävla (än i alla fall vad jag själv vet), så kändes det väldigt bra att få höra att man var bra, och att det finns potential. Eller som han sa "hade kraft i slagen och var väldigt snabb". Har aldrig känt mig riktigt smidig i min kropp. Men kanske också för att jag inte riktigt hittat min rätta omgivning - ringen kanske är det för mig?!;)
Tränaren hade en karisma som kändes verklig på något sätt. Man kände att han verkligen brinner för det han gör. Det sa jag till honom med.

Bekräftelse är vi alla i behov av. Och den bekräftelse, som är den jag tror vi alla strävar efter, kommer utan att man ber om det, eller gör saker i egen medvetenhet för att få den. Jag tror det finns en skillnad i bekräftelse och bekräftelse...
Bekräftelsen som finns i kärlek måste ju ändå va den bekräftelse som är störst, och som har störst kraft och inverkan...

Åh, jag gjorde en väldigt nära vän besviken för ett tag sedan. Och jag vet inte hur jag ska gottgöra detta... förslag??:S Att jag ens ber om hjälp känns som ett bevis på hur dålig jag är på att förlika mig med jobbiga känslor!!

Jag läser en så otroligt bra bok av Paulo Coelho "Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät". Själva bokens handling är inte läskig. Hans ordval känns magiska i sitt sammanhang. Samtidigt känns det väldigt läskigt att läsa den då själva handlingen känns som en spegling av min nuvarande position i livet! Så, vill ni verkligen vete - läs boken!

"Jag tror att Gud i sin oändliga visdom har gömt helvetet mitt i paradiset. För att ständigt vara på vår vakt. För att vi inte ska glömma smärtan medan vi upplever barmhärtighetens glädje".
/ Paulo Coelho

Må väl!:)

2010-07-18
23:21:07

Jag mår bra, och jag hoppas att det märks!

Vilken underbart härlig helg jag fått uppleva; i så fina vänners lag:) Lördagen började med jobb till klockan tolv. Därefter körde jag tvätt, brödbakning, strykning, lite matinköp och datoruppdatering i ett under eftermiddagen! Mot kvällningen tog jag tåget till Lund för grillning med vänner, men möttes också av en trevlig överraskning av Jacob och Elna i vänngänget!! Det var ETT ÅR SEDAN vi senast träffades, men det kändes som om vi aldrig varit ifrån varandra. Är inte det ett kvitto på härliga vännskapsband så säg!:) Jacobs skägg hade blvit längre, och fylligare. Annars var han den Jacob jag mindes, om inte ännu rikare på sin fina personlighet:) Och nu bor vi i samma stad, och fem minuter från mig med buss.. Jacobs kommentar angående parmiddagen fick mitt hjärta att smälta -  "Tänk, då kan Anna och jag, Ylva med X, Madde med X, Bella med X, och Henrik med blablahm träffas och umgås". "Vem ynglar av sig först tro?"
Senare blev det Chili i Malmö med Emma! Träffade på en väldigt pratglad afrikan som bjöd oss på underhållning i form av egen, spontan rap. Orden flödade ur hans mun - vart fick han alla orden ifrån?:S Natten blev morgon. Stack hem tidigare när Emma bestämde sig för att göra Étage as well nu när hon var i Malmö;) Dock tror jag att hon ångrade det valet; det är inte kul att gå in där själv. Tja, det är inte så kul att gå in där över huvutaget...:P
Sov tre timmar.
Idag (söndagen den 18:e Juli) stod Sabbe och jag och torgade på Drottningtorget från klockan fram till tretiden! Sålde en massa kläder, och som gav bra klirr i den tomma skattkistan.. Det är så roligt att sälja: människor är hagalna som få. Och så jättekul att bara kolla in människorna och kanske till och med göra ett klipp hos någon annan försäljare! Därefter firade jag med att äta på Spot med Emma: fy vad jag frossade i ditt sällskap:) Den härliga dagen avslutades med att jag träffade Isabella på Ribban för att dansa Lindi Hop. Åh vad roligt det var, och Bella är grymm på att föra!!

Alla har sin egen kraft källa, och jag vet var min finns. Den finns hos alla er som jag har nära i min omgivning, och som berikar mitt liv på många sätt!!

Jag mår bra, och jag hoppas att det märks!:)

2010-07-18
04:44:47

Överlevt kanotturen:)

Jag har precis annlänt hemma i Malmö efter en väligt liten semester tillsammans med familjen på kanottur på Rönne å:) Det var en så där typisk semester, som en semester med familjen brukar va;) Man blir ständigt påminda om allas personligheter, vad som brukar hända och vem som blir "ovänner". Nu blir vi ju aldrig riktigt "ovänner" i vår familj. Inte så att vi skriker och kastar saker på varandra. Utan mer att vi pratar i normal ton och diskuterar om saken och skrattar ÅT varandra (lite gruppmobbing kan man säga) om någon gör något otroligt dumt. Jag kom nog fram till att vi alltid varit bra på att diskutera problemen och de olika åsikterna vi haft, och allt har oftast slutat åt att vi alla skrattat åt saken, gjort oss löjliga för varandra, glömt och fortsatt med vardagen:D
Men fy vad jag kan irritera mig på ett vist beteende, men det är i grunden acceptans det hela handlar om. Strunta i de saker du inte har någon som helst makt att ändra på. Och ändra på de du har makt att göra något åt.
Mamma och pappa var helt otroligt dåliga på att sammarbeta när det kom till kanoten; Andreas och jag sa inte många klagande ljud åt varandra. Det värsta kan ha varit från Andreas "nu går det lite för mycket på en sida", och så drog han några extra starka drag med paddeln. Okej, kan bad mig paddla när jag hade fullt upp med att ta kort på mamma i kajaken;) Min bror har en och en tysthet i guld:D Haha! Doch är han så kär... Andra dagen gick betydligt bättre för dem i kanoten!

"Vet du vad vi lämnar oss kvar där borta Madeleine? Ett äventyr!" // Pappa

Undra på var jag fått min filosofiska sida ifrån... Stolt är jag över den í alla fall:)

2010-07-17
01:18:55

Gråtfärdig efter en lååång dag...

Jag kom precis hem efter en väldigt lång fredag. Svetten rinner ner för ryggen. Jag är helt slut!Dagen började med att jag steg upp halv sex i morse och började jobba sju fram till kvart över fem (skulle egentligen slutat sex, men det var lugnt på jobbet och fick gå tidigare). Därefter tog jag tåget till Höör, farmors bil till Sösdala och mormor och morfar och packade två svarta sopsäckar med kläder som ska säljas på loppis på söndag! Sedan körde jag hem till huset, plockade sallad och rabarber i trädgården, en burk av mammas hemgjorda kiwimarmelad och några småsaker från mitt rum, packade färdigt säckarna och körde tillbaka till Höör där farmor mötte mig på stationen. Säckarna vägde en del, men var inte helt fulla. Så jag tog dem med mig på tåget, och väl i Malmö fick jag vänta en halvtimme på buss 32. Fem minuter i tolv kom bussen in. Men, tror du att busschauffören ville ta med mig och mina säckar på bussen?! F*ck heller!! Efter att ha suttit och väntat 30 minuter på busstationen, halvsovandes och helt slut i hela kroppen, fick jag inte åka med bussen med packningen pga säkerhetsrisk och att det skulle ta för mycket plats på bussen (hur många gånger har inte Jag åkt med minst lika mycket packning innan egentligen? Med både resväskor och backpack ryggsäckar...) Jag fick inte ens betala en extra biljett för att få ta med dem!! En stor klump växte i halsen på mig...
Så, det var bara för mig att bära tillbaka säckarna, en efter en, till taxistationen och fånga en taxi. Såklart fanns det ju ingen "billig" taxibil tillgänglig, utan fick ta den där dyra som går Malmö-Lund-flygplatserna. Framme på Hindbyvägen fick jag punga fram 231 SPÄNN!! Och när jag frågade honom hur många km vi egentligen hade kört, kunde han inte svara på det. Och jag var så j*kla trött att konfrontera taxametern att ja bara betalade... Han ruinerade mig på mina sista pengar, och nu är jag totalpank. Om han inte gick över mitt dåvarande befintliga belopp. Jag får kolla in mitt konto imorgon.
Väl utanför lägenheten började mina tårar rinna ner för kinderna. Kanske mest för att jag var så trött. Men också irriterad och så otroligt arg. Arg på hela situationen. Att det ens hände. Och att han drog de sista pengarna från kontot.
Men nej, detta händer inte. Om fyra timmar ska jag upp igen. Och jag måste ta bussen till jobbet imorgon. Cykeln står på stationen.

Fan vilken jävla dag...:(

God natt

2010-07-14
21:42:08

Revolutionary Road

Detta är scener jag tycker om så otroligt mycket! Mentaliteten, spegelreflektionen, spänningen mellan varje ord som sägs och meningarna som utbytts mellan parterna.

Wow

2010-07-12
22:38:07

Kanottur!

Idag fick jag lite gjort här hemma kändes det som,.. gjorde vid rabbarberna till en rabbarberkräm som jag blev väldigt nöjd med! Satt upp ramarna på väggen; nu ska jag bara beställa bilderna till dem. Och två timmar innan jobbet låg jag och solade och läste Paul Coeloh! Åh, det var mysigt, trotts svetten som rann från pannan. Och den fortsatte att rinna när man var på jobbet. Mindre trevligt där dock... Jag blev också glad för ett trevligt samtal jag gjorde idag:) Men vad gåtfull jag blev där... tala i tungor är jag bra på...
Hm, möttes av en avspärrning, polis och vitt pulver på vägen vid möllan när jag skulle hem ikväll. Någon som brunnit?!
Igår när jag satt med Sabbe på Nyhamn såg vi tre polisbilar, i riklig fart, köra runder vid torget; vad är det som händer i stan egentligen?! Man vill ju veta, nyfiken som man är...

Imorgon blir det kanottur och övernattning under bar himmel med familjen:) Vår lilla semester tillsammans.. Och ja, det ska bli jättekul!!

Nu väntar jag bara på att mitt rågflingebröd ska jäsa klart - oj va huslig jag varit idag:)

Vi ses i marshallens skugga!

2010-07-11
10:43:31

Kvällsdopp och jobbkänsla!

Jag var hemma igår och träffade mormor och morfar!! Det var så skönt att komma hem till dem, till landet och lugnet! Jag har faktiskt inte tänkt så innan, hur fint och idylliskt det är där ute:) Mormor är så fin! Hon hade rensat bland sina kläder, med hjälp från mamma, så nu kan hon faktiskt öppna garderoben och skjuta kläderna åt sidan så hon kan få tag på ett plagg;) Jag satt ute i trädgården och kollade igenom lite kläderna hon rensat bort. Dock var det vårare att få henne att Inte ta tillbaka plagg till garderoben, än att hitta kläder som jag kunde tänka mig att ta...mormor mormor...;)

Jobbade på kvällen, och till halv två på natten satt jag vak hos en kvinna. Ish, vilken kväll det var; bortgång och jobbkänsla.
En otroligt kär kvinna gick bort igår eftermiddag, 9/7; en kvinna som jag alltid tyckt så mycket om. En kvinna som alltid var så snäll, omtänksam med alla i sin omgivning och så tacksam för mycket i livet. Hon var en kvinna som såg människor. Och det är det inte många som kan, enlig mig. Att se människan som den är, den reella bild. Hon var vid medvetande och klar in i det sista.

Många känslor har det varit denna vecka,..både sköna och jobbiga känslor!

Efter jobbet i lördagskväll blev det ett dopp på Rbban med Carl-Philip (jag vill inte kalla dig CP;))! Och kvällen var alldeles underbart skön!! Klar och rosa himmel.

Valkampanjen är igång - ska man hjälpa till i den?!

2010-07-10
02:29:15

När man har svårt att tro är det inte lätt att veta

Det är inte lätt när andra inte tror på det man säger... En gång sägs vara ingen gång; två gånger kan vara en slump; men den tredje gången tycks alltid ses som annledningen till att de andra två gångerna också var medvetna gärninger. Vem vet? Bara den som var närvarande i det inträffade. Men med förhoppning vet också den som kan se människor som de är, och inte bara tar ett förhastat antagande på konkret fakta utan att ta med i beräkning eventuella möjliga annledningar till det som inträffat. Människor gör saker och tar beslut utan annledning. Ibland är annledningen bra; ibland är den det inte; ibland har man ingen makt att styra sin annledning över huvutaget! Hur ska man försöka få människor att förstå detta?! När slutar man tro på folk? Och när slutar man tro på att folk kan förändras? Jo, när man tappar tron, och hoppet med den..
...
Ibland sker bara all skit på en gång. Och det kan också vara skönt istället för att allt kommer lite då och då. Jag tror på dig. Men du ska bara tro på dig själv. Och jag hjälper dig gärna på vägen!
När man har svårt att tro är det inte lätt att veta
God Natt

2010-07-09
00:52:03

Jag har gjort det igen,..

Jag är såå arg på mig själv!! Ikväll kom verkligen min dåliga sida fram. Jag skulle träffat en vän och tagit ett kvällsdopp. Men innan dess var jag och tränade. Dock höll tränaren över tiden, och jag fick inte för mig att bryta passet och gå där ifrån. Och pausa och kontakta henne var inte på tal om. Han straffade oss alla enbart för att en boxare börjad gäspa.. Så, nu mår jag som förtjänat...
Snälla Sabbe, ge mig en rejäl utskällning så jag lär mig en gång för alla!!

God Natt...

2010-07-09
00:51:34

Hjärup!

Vad gör man en dag då man vill gå på upptäcksfärd?! Jo, man utnyttjar sommarkortet, och igår blev det Hjärup! Både Bella och jag har alltid undrat hur det ser ut bakom den där "borgliknande" muren som man ser varje gång man åker med Påga Tågen. Så, vi tog oss dit och inspekterade! Jag hade med mig gitarren, och  med utsikt över en åker satt vi och sjöng och spelade några trudelutter:)

En Krögare på en restaurang berättade att där en gång var tre tjejer som stod och sjöng på torget i Hjärup! Samma sång, om och om igen. Och efter några timmar hade han bjudit dem på mat. Han bad dem att; skulle de någon gång bli upptäckta och kända fick de skicka en skiva till honom. De tre tjejerna kallade sig Calajsa:) Men skickade de någon skiva till honom? Nej, tyvärr så väntar han än på den,.. Snälla, skicka en skiva till honom! Det var en såå trevlig prick:)
Han frågade mig desamma. Och ja, blir jag känd någon gång så loooovar jag att skicka en skiva till honom!

Senare tog vi till oss till Lilla Torg! Jazzspelare från Danmark underhöll på Hedmanska gården! Men tror också vi underhöll en del med våra såpbubblor:)

2010-07-07
00:08:25

Medicindelegerad vårdbiträde!

Under förmiddagen åkte jag tillbaka till Malmö. Klockan tolv skulle jag till arbetet och få min medicin delegering av sköterskan. Jag var den sista hon kom att ge delegering till. Men det tog längre tid att få den än jag var inställd på. Men kanske var det för att jag var så frågvis, som jag brukar va:) Men det är ju ett väldigt intressant utbyte. Den som har kunskapen vill gärna visa att den har det, och den som inte har den vill såklart ta del av den!

Jag träffade fina Sabina idag på Coffee Point:) De söker förresten personal - ska jag våga?!:S
Vi tog en jogging tur i Pildamm, och sen drog vi till Ribban och tog tre dopp i havet!:) Ja, efter tredje doppet var det faktiskt skönt i vattnet! Men vi blev bevakade av en skumm typ med stora alien glasögon på sig när vi höll på att byta om. Med förhoppning att någon av oss skulle tappa handuken eller nått..Ish!!:P
Och ja, munnarna har gått på oss båda två idag; vi hade båda mycket att berätta:)

Min kära bror var i tidningen idag!!

2010-07-06
01:28:55

Peace and lots of love

Återvänt hem efter fem dagar i Borlänge, och Peace&Love festivalen.

Punkt.

Var ska jag börja?

Festivalen kunde inte ha blivit bättre... Jag åkte upp till Borlänge med mitt jag, och med förhoppningen om bra konserter, att möta glada människor och att helt enkelt få njuta av livet! Och jag må säga att det blev 'fem av fem toasters' på alla tre angivna punkter:)
Det är konstigt hur man känner sig så fåordig efter att ha fått vara med om så mycket under så få dagar..:S För jag vet inte vad jag ska skriva, eller i vilken ände jag ska börja.

Onsdag morgon tog jag tåget upp. Och på bussen från stationen i Borlänge in till festivalområdet fick jag sällskap med en tjej, Fanny, som också åkte på egen hand. Dessutom fann vi att vi hade likadana mobiler av en modell som kom ut långt innan Iphonen var påtänkt, kan jag tänka mig iaf;) Och det var ett tecken för mig - det här är en tjej att gänga sig med:) Det är kanske det man ska gå på om man söker partner - val av mobiltelefon?! "Mobilmodellen avslöjar vem du är", "Vilken mobil är du?"...

Dagarna började med att man vaknade runt tio med svettdroppar på ryggen, gick upp och fyllde på vatten och så blev det smörebröd med kaviar och cider. Jordgubbsätande, stadsvandring och festival därefter.  Och campingen lite senare, för att sedan gå tillbaka till festivalen igen under kvällen! Tillbaka till campet igen efter två då de stängde och satt uppe till fem på morgonen. I bästa fall somnade man vid sextiden igen då det började lugna ner sig en liten aning i alla fall:)

Vädret var underbart alla dagar!! 25 grader under lördagsnatten..:) Konserterna var överlag väldigt bra! Så synd bara att det spelade så mycket bra band att man var tvungen att välja vilken man helst ville gå på. Höjdpunkten var såklart The Ark som gjorde ett suveränt framträdande, som vanligt. Familjen-konserten var som en enda stor fest som man aldrig ville skulle ta slut! Andreas Grega vet hur en riktig konsert ska få en att känna - det sker ett oavbrutet sammarbete mellan publiken och artisten med mål att ha kul tillsammans, må bra och känna glädje i kroppen. Och det fick man flera gånger om!!
Och den känslan har jag nog haft hela tiden:) Robyn var såå cool! Och John Foggerty är inte att glömma. Jonossi är jag väldigt glad att jag inte missade - hade en otroligt härlig stund som jag sent kommer att glömma! Kulturation var det svårt att stå still till...
Sista natten vill jag inte glömma, kanske dock tårarna dagen efter...

Klockan tolv tog jag mitt packe från området. Och tiden fram till tågets avgång 19.53 spenderade jag lite på stan och med en välbehövd tupplur på centralen. Bytte till nattåg i Stockholm. Och 04.50 var jag i Hässleholm. Och trötta jag somnade på centralen vilket resulterade i att jag missade första bussen till Sösdala...:P
Idag har mobilen gått varm. Och det går inte många dagar förrän de drar i mig och vill ha mig på jobbet!
Tillbaka till verkligheten. Men, det är något som känns annorlunda. Något har förändrats inom mig.

Livet överraskar en när man som minst anar det:)

2010-07-05
13:27:50

Att säga hejdå

Nu vet jag En annledning till mina svårigheter med att låta mitt inre brottas för nya människor. Jag avskyr tanken med att behöva säga adjö; att veta att man efter en tid är tvungen att lämna personen i fråga som med sitt jag gjort avtryck i ens själ. Och med det gjorda avtrycket lämnas också ett tomrum som för en tid (som känns som en enighet) känns avskyvärd...
När jag har bestämt mig för att jag vill ta till mig personen, så gör jag det tillsammans med hela den innersta känslomekaniska verkstaden.

Behöver liksom bara veta hur jag ska möta denna känsla av tomhet.