26/7 är Min dag:)


Jag vaknade med en ganska omtumlande känsla i kroppen. Dagen efter. Ett resultat av det roliga kvällen innan:):) Hade en väldigt trevlig födelsedag som berikades på många sätt!
Efter en ganska intensiv jobbemorgon fram till tolv tog jag mig ut i det soliga vädret! Åt lunch på favvostället Coffee Point! Och det var så illa att baristakillen nästan beställde åt mig! Så bra känner de till mig där;)

- Te? Frågade han.
- Eh, nej. Vatten, bara för att, sa jag.
- Haha, bara för att retas, svaraden han.
- Ja!! Eller,.. jag kan ta iste..

Satt och åt, svarade på sms och solen värmde gott! Köpte Solrosor på Mölletorget!
Träffade Sabbe därefter och satt och fikade i Kungsparken! Sen drog jag till träningen. Började med att jag blev "straffad" med 50 armhävningar för sen ankomst på tre minuter.. Jag och tider alltså.. Eller, "jag och mina biceps" efter denna sommaren om jag fortsätter såhär...
Sen stack jag hem, duschade och träffade Sabbe för andra gången! Dubbel lycka:) Stack ner till Ribban och tog ett dopp! Dock hade det blivit kallare efter helgens regniga nederbörd... Så doppet var snabbt avklarat. Därefter satt vi på stranden och gottade oss i jordgubbar, nötter och,.. ett utgånget lådvin som hade stått i över en månad, öppnad!! Men, vi tyckte att det smakade bra! Så, vi drack det.. Vilket vi båda kom att ångra dagen efter..
När mörkret föll tog vi oss med cykel in till stan och satte oss i Jesusparken.
Basilikaväxten jag fick av Sabbe var nog en av de bästa presenterna:) Har alltid velat ha färska örter i köket!
Väl i parken började jag känna att jag inte mådde helt hundra. Tyvärr. Så vi bestämde oss för att avsluta dagen, och väl hemma snurrade världen som sig bör efter liiite för mycket drucket ur kannan. Ish, det är inte kul alls...

Något som slog mig när jag vaknade idag var att jag för exakt ett år sedan firade min födelsedag i Usa tillsammans med min värdfamilj!! Tiden, den tiden...

"Han som har roligast vinner", som en vårdtagare på boendet sa idag:) Och det kan väl inte stämma bättre?!





Merci pour les gratulationes aujourd'hui!!:)








Kommentera här: