Peace and lots of love


Återvänt hem efter fem dagar i Borlänge, och Peace&Love festivalen.

Punkt.

Var ska jag börja?

Festivalen kunde inte ha blivit bättre... Jag åkte upp till Borlänge med mitt jag, och med förhoppningen om bra konserter, att möta glada människor och att helt enkelt få njuta av livet! Och jag må säga att det blev 'fem av fem toasters' på alla tre angivna punkter:)
Det är konstigt hur man känner sig så fåordig efter att ha fått vara med om så mycket under så få dagar..:S För jag vet inte vad jag ska skriva, eller i vilken ände jag ska börja.

Onsdag morgon tog jag tåget upp. Och på bussen från stationen i Borlänge in till festivalområdet fick jag sällskap med en tjej, Fanny, som också åkte på egen hand. Dessutom fann vi att vi hade likadana mobiler av en modell som kom ut långt innan Iphonen var påtänkt, kan jag tänka mig iaf;) Och det var ett tecken för mig - det här är en tjej att gänga sig med:) Det är kanske det man ska gå på om man söker partner - val av mobiltelefon?! "Mobilmodellen avslöjar vem du är", "Vilken mobil är du?"...

                                   
   
   
Dagarna började med att man vaknade runt tio med svettdroppar på ryggen, gick upp och fyllde på vatten och så blev det smörebröd med kaviar och cider. Jordgubbsätande, stadsvandring och festival därefter.  Och campingen lite senare, för att sedan gå tillbaka till festivalen igen under kvällen! Tillbaka till campet igen efter två då de stängde och satt uppe till fem på morgonen. I bästa fall somnade man vid sextiden igen då det började lugna ner sig en liten aning i alla fall:)



Vädret var underbart alla dagar!! 25 grader under lördagsnatten..:) Konserterna var överlag väldigt bra! Så synd bara att det spelade så mycket bra band att man var tvungen att välja vilken man helst ville gå på. Höjdpunkten var såklart The Ark som gjorde ett suveränt framträdande, som vanligt. Familjen-konserten var som en enda stor fest som man aldrig ville skulle ta slut! Andreas Grega vet hur en riktig konsert ska få en att känna - det sker ett oavbrutet sammarbete mellan publiken och artisten med mål att ha kul tillsammans, må bra och känna glädje i kroppen. Och det fick man flera gånger om!!
Och den känslan har jag nog haft hela tiden:) Robyn var såå cool! Och John Foggerty är inte att glömma. Jonossi är jag väldigt glad att jag inte missade - hade en otroligt härlig stund som jag sent kommer att glömma! Kulturation var det svårt att stå still till... 
Sista natten vill jag inte glömma, kanske dock tårarna dagen efter... 

Klockan tolv tog jag mitt packe från området. Och tiden fram till tågets avgång 19.53 spenderade jag lite på stan och med en välbehövd tupplur på centralen. Bytte till nattåg i Stockholm. Och 04.50 var jag i Hässleholm. Och trötta jag somnade på centralen vilket resulterade i att jag missade första bussen till Sösdala...:P
Idag har mobilen gått varm. Och det går inte många dagar förrän de drar i mig och vill ha mig på jobbet!
Tillbaka till verkligheten. Men, det är något som känns annorlunda. Något har förändrats inom mig.

Livet överraskar en när man som minst anar det:)
 

Kommentera här: