Ho-mo


Är det lättare att komma ut som lesbisk, än att komma ut som bög?!

Tanken slog mig när jag idag lyssnade på p3 där de tog upp homosexualitet och religion. Och hur många (ungdoms)organisationer ratat och förkastat HBT personer, hotat med att stena en tjej och att driva ut 'demoner' ur en annan. 
 Det var också intressant hur de, äntligen, klargjorde vad det egentligen står i Bibeln angående homosexualitet. Och det enda som står skrivet är ogillandet av sexakten mellan samkönade. 
Vad vill då Jag säga om detta.. Jo, mycket ska man höra, och mer vill man skratta åt.
Jag tror på en kraft som tror på dig som människa, att allt som du gör som är bra för dig också är det rätt för dig!    

 Tröttheten slog till idag, och tanken att jag kanske ska passa på att göra så mycket nytta som möjligt de kommande dagarna nu när jag faktiskt inte har så mycket planerat!
Effektivitet är mitt ledord, dock har jag svårare att försöka leva upp till det - hjälp mig!!


Kommentera här: