Kärlek och sömnig söndag


Då var det söndag igen, och dagen efter för många kan tänkas! Kanske inte minst i Stockholm. Här är allt bra iaf:) Steg upp ur sängen för en timme sedan, med god annledning!:) Med att det var sent vill jag mena...

Gårdagen med bröllopet mellan Victoria och Daniel var så otroligt vackert!! Jag fick tårar i ögonen när Daniel började gråta! Det där med män som visar känslor ni vet..;)
Jag satt i Folkets Park i Malmö tillsammans med mamma och pappa och picknickade:) En del folk där, men trodde dock att det skulle komma fler. Såg hela baletten med vigseln, kortegen, båten, talet... Och det bara lyste om de båda!!:) Låten som framfördes av Agnes och Björn inne i kyrkan var gudavacker i sammanhanget. Den lär nog säljas som EP för minst en 50-lapp!! Eller, som Henrik föreslog, "The Ultimate Wedding Collection no1"!

Träffade Ylva och Henrik på Myntha i Lund!:) Men oj vad den staden krymper under sommaren..
Natten blev lååång! Eller, det kom aldrig någon morgon.. Eller, jag var mitt i den, som om det inte fanns en övergång mellan dag och natt!

Ja man kan verkligen kalla år 2010 för kärlekens år!! Det känns nästan i luften! Jag andas den dock inte personligen. Men den finns där och omger mig, hos vänners nyfunna kärlekar och "flings" som jag är så otroligt glada över att de känner!:)

"Sommarsång" av Wilhelm Pettersson-Berger spelades när de anlände till slottet efter båtfärden. Därefter "Brudmarsh från Valbo", Göstrikland. "Duvemåla Hage" av Björn&Benny och "Så skimrande var aldrig havet" av Evert Taube var två av låtarna som sjöngs av Sveriges Körförbundet och Armens musikör.
Och mycket mycket mer spelades när de stod på Lejonbacken ocb mötte folkets ljubel och hurrande:) Alla låtar väl valda för att skildra svensk musiktradition, och såklart framföra de vackra budskapen i låttexterna!

Jag kunde inte hejda mig...

When you tell the world you're mine (av Joakim och  

I'm standing by an angel
Tears well up inside
Feelings I've been longing
Gratitude and pride

I'm blinded by your presents
in this moment that we're in
If God was to describe you
where would he begin

Your colors blend together
And you become the light
If only you could see the way you shine
Darling, when you tell the world you're mine

You're the future I believe in (I believe in yea)
I know you through and through (yes I do)
You're reaching every heartbeat (reaching every heartbeat)
Every breath (every breath)
Everytime I look at you (ooo)

I'm blinded by your present
in this moment that we're in
If God was to describe you
where would he begin
Your colours blend together
and you become the light
If only you could see the way you shine
Darling, when you tell the world you're mine (you're mine against all lots, my love ...)
What we have,.......

If God was to describe you
where would he begin (I'm blinded by your present in this moment that we're in)

If God was to describe you
where would he begin

Your colours blend together
and you become the light
If only you could see the way you shine (if only you could see the way you shine)
When you tell the world you're mine
I'm standing by an angel

//


Jag är glad för att du är glad:)
Så enkelt är det!  





Kommentera här: