Life's like a merry-go-round!


Livet går verkligen som i en berg-och-dal.
Hade en otroligt trevlig kväll i fredags då jag träffade Freddy och gjorde en romcookie som vi sedan tog med oss till en middag där man träffade lite utbytesstudenter! Senare träffade jag Emma och en vän till henne på Friday's där vi satt och snackade skit:) Nej, det blev faktiskt en hel del om andar och spökliga ting, väldigt intressant! Sen slutade vi lite på Retro, men som inte hade så mycket att komma med. Musiken va illa illa,... Men TACK EMMA för att du kom!:) Nästa gång ska jag inte ha ngt planerat, och så får vi ut och äta tillsammans eller något tycker jag!:)

Gårdagen var en intensiv dag må jag säga! Jag packade en väska under natten till lördag. Sov inte hemma, träning klockan elva, tåg till Bleking som gick 12.28. Cyklade i ösregn genom Malmö för att hinna med Öresundståget. Kom med (kryss i taket för det) och satt där i 1 ½ h i dygnsura träningskläder, svarta ballerinaskor och ljusblåa strumpor! Därefter match på Strandvallen i regn och rusk, och med mff-spelare som spelade som om de inte sett en rund boll rulla på gräs; bollen ska I MÅL, och för att göra MÅL ska man ta sig igenom ett MOTSTÅNDARLAG precis uppkomna från SUPERETTAN. Det vilar en förbannelse över den planen.. Efter första halvlek frös jag så mkt och kände mig så icke motiverad att jag tog mig hem till släkingarna i Nogersund!







Jag är så otroligt glad för min släkt i Blekinge!:) Men varför ska tiden alltid gå så fort!! Under denna helg fick jag känslan att jag skulle vilja göra om denna våren en gång till. Men inte för att jag skulle göra saker annorlunda och ändra på händelser som inträffat,  utan för att göra Fler saker!! Det har med prioritering att göra såklart. Men varför vill man hinna med så mycket i livet, och hellst allt på samma gång?!
Denna vår känner jag enbart ha handlat om mig egentligen. Så själviskt det låter. Men, jag flyttade, och plötsligt står jag själv i centrum, och jag älskar det. Jag har inte mått bättre än på länge. Men är jag medveten om vad som händer runt omkring mig?! Nej, nu gjorde jag så igen - "runt omkring Mig". Allt händer inte 'runt omkring mig'. Jag vill inte att allt ska hända där. För jag vill vara en del av det. Skulle man kunna se det som små världar?! Jag lever i en värld, mina vänner i sina egna världar, min familj i en värld (där min bror lever i sin lilla värld;)), min farmor i en värld, och det jag önskar är att alla dessa världar kunnde gå in i varandra. I en stor värld där alla får sin del av varandra.
Jag åkte tåget tillbaka till Malmö tillsammans med min nästkusin Carl-Philip! Den tågresan gick snabbt:) Var har Du varit hela tiden?! Jo, i samma stad som jag - nu får vi se till att träffas på riktigt!! Fy vad jag är glad i mina släktingar från listerlandet:D
 
Kom hem senare än tänkt, och 30års kalaset blev tyvärr inte av...:( Hade sett framemot det!!  

Söndag, och nu kan jag inte fly samhällsuppsatsen längre.. Plugg, plugg, och sen Musikalen AIDA i Lund ikväll!!

I love you all, and the rest of you I really, really like:)





 

 

Kommentarer:

1 Emma:

Hihi, jaa! :) Tack, det var kul att träffa dig! <3

Kommentera här: