När din ensak blir min dinsak


Var går egentligen gränsen för när Din ensak blir Min ensak?! För mig är det när någon berättar en privat sak/ händelse för mig, och jag tar det till mig. För jag tar det till mig, tänker på personen och deras besvär även om jag kanske inte skulle vilja. Men, även om jag inte "skulle vilka", ligger det ändå i mitt intresse att vilja vara en del av personen i fråga. Och även om personen i fråga inte vill göra mig något besvär eller ber mig om hjälp eller stöd, så har plötsligt din ensak blivit min "dinsak" enbart genom att berätta för mig. Och det gör mig absolut ingenting. För vi är alla människor som behöver stöd och rådgivning i saker som händer i ens liv. Jag tror på en värld där alla tar hjälp utav varandra, där helt enkelt medmänsklighet råder.
Vi ska aldrig kräva något från någon annan mot personens vilja, för det ska ligga i personens egen vilja att hjälpa till. 

Så, med en otroligt stor vilja att vara del av Ditt liv, vill jag också ta del av dina händelser i livet; med allt vad det kommer att innebära:)

Dagens tankeord nr.2 : Din ensak är min dinsak


Kommentarer:

1 emma:

tycker duuuu???! :D jag blev faktiskt rätt nöjd, haha! ;)

Kommentera här: