Snön tvingar oss till att stanna upp i vardagen


En djävulsk vecka är igång igen, och jag ångar på. Snön, som fallit konstant sen i förra veckan, ger mig verkligen en puff och lyser upp i vardagen! Dessutom är jag den tacksam för alla "kaos" och förseningar den verkar ställa till med. För den tvingar mig (om väldigt många andra) till att stanna upp och ta de där extra andetaget som kan behövas i vardagen.
Jag har en väldigt enkel minnesregel: Släpp taget om saker du inte har möjlighet att påverka, och fokusera på de saker du har mölighet att påverka. En försenad buss kommer inte anlända fortare om du står och förbannar dig över den. Snarare tvärt om.

Jag kollade in ett rum igår, och idag ska jag se ytterligare ett. Träffa mamma innan dess, plugga, jobba mellan 17-19, och plugga därefter igen. Kommer hem vid halv elva ikväll antagligen.

Till oändligheten, och vidare! 

Kommentera här: