Friidrott


Imorse, innan deltentamen i friidrott, önskade jag att jag varit född till friidrottare. Det var länge sedan jag kände en sådan nerverositet i kroppen. Och jag vet inte om det hade med osäkerheten på val av övningar till varje friidrottsgren, eller om det hade med att all fakta inte kändes automatiserad i huvudet.
Men, det kändes som en skänk från ovan när de två grenarna vi tilldelades lyckligtvis kändes rimliga att genomföra!! Jag talade om höjdhopp och diskuskastning, vilket jag kände mig relativt säker inför jämfört med om jag hade tilldelats häck eller spjut.

Det finns en mening med allt som händer trotts allt.

Ja, detta var bara början på denna vecka. Nu väntar läsning och förberedelse inför seminariet i fysiologi på torsdag, träning inför gymnastiktentamen nästa vecka, läsa ut "idrottsfilosofiska introduktioner",.. jag vågar inte öppna min kalender...

Det känns så synd att bara stressa igenom allt, när man egentligen tycker att det är väldigt intressant att läsa.

Jobba, jobba, jooobba!!









Kommentera här: