Globala studier


Men åh, plötsligt fick jag en underbar uppenbarelse. Som en skänk från ovan. Eller, i alla fall från tidningen METRO. Jag har inte vågat erkänna det för mig själv. Även om jag länge funderat på det. Jag har helt enkelt inte känt mig helt övertygad om vad det är jag vill studera, och forma mitt livs mening kring:) För just det där med studier känns för mig som att det faktiskt är just så. Det man studerar blir också en form av mening med livet.
Då ens arbete blir en så pass stor del av ens liv, anser jag också att det är en tid i livet där det man utför i sitt arbete ska kännas meningsfullt att uträtta. Ens arbete blir helt enkelt en livsstil och man ska kunna stå för det man arbetar med.

Vad som försegår i min hjärna vet sällan jag själv. Men jag har alltid gått på ren känsla av vad som känts bra i knoppen och i kroppen då jag fattat ett viktigt beslut. Och vad som känts bra har såklart alltid varierat. Men jag har en speciell känsla i kroppen som uppdagar sig då jag känner att jag är inne på rätt spår. Det är lite som en "uppenbarelse", eller "aha-känsla", som en "insikt" där man äntligen förstått svaret på frågan. Jag vill bara berätta att den där "braiga känslan" plötsligt dök upp. Och som alltid kan den där känslan naturligtvis ändra riktning. Men, då säger jag till.

Till hösten 2011 kan det bli möjligt att jag kommer studera "Globala studier" på Göteborgs universitet...


Kommentera här: