Stress



Jag känner mig en aning stressad inombords. Och det är nästan så att jag inte vågar lägga mig nu ikväll, då jag är rädd för hur veckan som snart stundar. 
Jag är bra på att fly rädslor, och mindre bra på att möta dem. Jag är väl medveten om det.

Imorgon: 24-timmars hemtentamen.
Tisdag: har vi parcour i skolan, kl. 9-12.
Onsdag: Seminarie då jag innan dess ska ha hunnit läsa en bok av den filosoferande mannen Kutte. Torsdag: Praktisk tentamen i gymnastik då med en enskild inlämning på det. 
Fredag: Tid hos läkaren, och jag kan tänka mig att mitt blodvärde inte kommer ligga på det bästa med tanke på de gångna dagarna. 

Ja, jag oroar mig för mycket, jag vet.
Så, det kan inte gå mer än åt skogen.
 
Ja, så säger vi. Och så utgår vi från det.
Bums i säng...

...

Ta hand om dig väl - det finns bara en utav dig.
Och tänka vad fin och unik just Du är!








Kommentera här: