Jag säger då vårdcentraler


Min fokus under morgondagens lektioner nådde botten då jag inte ens kunde göra handstående med överslag från trampett med ansats. Det var droppen, och under lunch ringde jag vårdcentralen. 


Jag nämde i morse till en klasskamrat att jag inte haft tid, eller rättare sagt inte prioriterat, att ringa vårdcentralen för att boka läkartid eftersom vi har så mycket att göra. Helt bissart, egentligen. Men ja, i eftermiddags ringde jag och kom fram till en plats nr 15 i kön. Jag lämnade mitt nummer så de kunde ringa upp mig. 1 ½ timme senare ringde de upp mig, och kunde ge mig en tid om två veckor...........................

  


De anställda på vårdcentralen går efter en prioriteringsmall, där jag till en början inte hade lika hög prioritering. Tills hon talade med en annan angåenge mitt fall. Lågt blodvärde prioriteras - akuttid imorgon bitti, om jag håller tummen rätt i handen och får en tid!

...

"Physiology of sport and exercise" - jag kommer spygalla över boken efter denna kurs. Eller kommer jag att tacka den för all kunskap den givit mig?!:)





 

Kommentera här: