Höst och mys påväg!


Innan jobbet satte jag mig på "Mormorg Bageri" på Entré, och tog det lugnt. Drack kaffe, läste tidningen, skrev och tog det bara lugnt.

En pappa försökte muta sin son med fem kronor om han tog en tugga på sin sockerbulle. Tjugo kronor skulle han få om han kunde äta hela bullen utan att slicka sig om munnen;)
Men ack. Sen när började barn matvägra när man kommer till café?

Det satt en väldigt söt kille vid ett bord snett mitt emot mig. Det var en sådan där "helyllekille" ens mamma hade älskat, och som ens pappa hade kommit bra överrens med. Det var i alla fall intrycket jag fick utav honom där han satt och mekade med sin systemkamera och kvällstidningen bredvid sig.  Han hade bestllt en caffe latte och en muffins och var kläddd i blåa jeans och ljusblå, rutiga skjorta med vit undertröja.
 




När du kommit över sorgen efter att sommaren gjort slut med dig, kommer hösten och gör dig påmind om hur vacker den är. Och har man ögonen öppna märker man hur den flörtar med dig.

...

kojlöm



Kommentera här: