Golf, och veckans helg på väg


Vet ni om att det finns, vad jag vet, minst två golfbanor i lilla Löddeköpinge?! Och att dem dessutom är grannar?
Det kom klassen fram till idag när vi skulle ta oss till golfbanan som skulle ligga bakom köpcentret Center Syd. Men, där var tydligen två golfbanor belägna, och såklart att vi körde till fel. Det är inte så lätt att se skillnaden, och veta vart gränsen går mellan dem båda! För mig är gräs gräs, eller så är gräs åker;) 

Golfa ni som vill, men lämna mig utanför. Det blev min slutsats efter dagens golfande på pay ranschen, Lödde GK. Det väckte så mycket frustration och glädje på samma gång att jag inte visste vart jag skulle ta mig hädan. Ena stunden var man överlycklig när man väl hade träffat bollen; andra stunden frustrerad över grästuvorna som flög i luften; tredje stunden var man likgiltig inför resultatet av en träff, men med en träff åt feeel håll.
Dock föredrog jag lagspelet när vi gick våra sex hål; putten blev min räddning för att över huvutaget göra någon som helst vettig insatts för laget..

Tackar vet jag minigolf - behändigt, löst och ledigt utan några korkade "klädregler" och så behöver man bara en klubba att bära på. Kanske en två bollar i fickan om den ena skulle  råka komma på villovägar.

Till helgen stundar kvällsarbete och studier inom fysiologins anda! Det är nästan så att jag ser fram emot det:)

Födelsedagskalas ikväll - grattis Andreas!:D

Trevlig helg, och må väl:)









Kommentera här: