Landskrona


Jag är fri, och känner mig som det. Jag tog mig friheten att åka till Landskrona. Strosade runder i stan, och krockade med Citadellet. Lägg ögat på ett par som sitter lutade mot borgväggen och lapar sol. Bredvid dem står en fikakorg. Och jag kunde skymta en rödrutig bordsduk.


På café 261 ställs det ut 3x7 stycken bilder tagna av Thomas H Johnsson. Jag studerade hans bilder som är tagna i Paris. Lade märke till några som behagade mitt öga, extra. Någon berörde till och med mitt hjärta en aning. "Där oskulder kysser" heter utställningen. 
Jag bestämde mig för att stanna kvar

Men, vad är frihet, egentligen? Kan man ta sig frihet?! Har vi inte den redan i vår ägo? Skulle det inte hellre förklaras som att vi använder oss utav vår frihet?! Alltså hur vi väljer att förvalta vår frihet?

Hur som hellst.. Jag valde att stanna kvar på caféet, åt en varm macka och avnjöt ett glas rött. Jag satt ute, och solens strålar störde min syn. Men, det gjorde mig inget. Efter en stund gick solen i moln, och jag började frysa. Efter solljus lurar skuggan. Acceptera. Och gå vidare... Snart skulle tåget gå. Vad var det för fel på Landskrona?

...


Just det. Jag var hos tattueraren och fick se vad han hade skapat. Men, nja jag var inte helt övertygad. Dock fick jag göra en test, så klistrade på en prototyp som gav en känsla av hur den skulle kunna sitta, storlek och så vidare.
Så, var lugn. Detta kommer inte att ske!


Söndag idag.
Vila ni som kan!

     

Kommentarer:

1 emma*:

varför just en älva? :)

Kommentera här: