Att värva eller inte värva - det är frågan.


Då jag gavs två provdagar till för att känna på arbetet som Amnestyvärvare har jag kommit fram till följande persontyper som vi ständigt stöter på. 

Den som...
1) ...enkelt säger nej, och som ibland stärker sin mening med att visa handflatan.
2)... totalignorerar en när man med ett leende på läpparna frågar om man "får ställa en fråga?"
3)... med ett leende på läpparna säger att man redan är medlem.
4)... ser totalt skräckslagna ut och som om vi är på väg att käka upp dem med vår information.
5)... allmänt tycker om att prata om allt och inget och som vägrar fatta vinken när man försöker avsluta ett samtal.  

Och roliga kommentarer:
- "Jag vet att jag ser ut att ha pengar, men jag är luspank" - en ung tjej som gick släpande på en stor resväska och som var på väg till London för att gå en frisörkurs. 
- "Nej, jag är på väg att byra en bajsblöja" - kortvuxen, medelålders man med raska steg.

Värvade en tjej som hette Lillebill - jag blev nästan kär i henne:)

För närvarande, och två veckor frammåt, har jag tre jobb. Och trotts det är jag ledig denna helgen (än så länge i alla fall).

Så, nu har jag precis slevat ihop en "mango"tårta"" som jag ska ta med mig när jag åker hem imorgon! Ska jobba ikväll fram till nio, och därefter ska jag på träff med en person:)

...

En väldigt fin dag idag, och jag mår så bra så!:)




Kommentera här: