Om man bara kunde stanna tiden, just, precis, exakt nu...


Ikväll är jag en aning slut, i både kropp och knopp, efter helgens väldigt trevliga händelser:) Fredagskvällen spenderades tillsammans med en f.d klasskompis från högstadiet som man inte sett på över sju år (och den "händelsen" känns som ett helt blogginlägg!!). Och var på en väldigt lyckad inflyttnings/30årsfest i lördags hemma hos Gela och Andreas utanför Höör! Där emellan har jag jobbat och jobbat. Men det har funkat väldigt bra.

...

Idag slog det mig att just nu hade varit en väldigt trevlig stund i livet att vilja stanna tiden på! Förstår ni vad jag menar? När allting (nästan) känns så där otroligt bra i livet att man inte vill att någonting ska ändras. Jag trivs där jag bor; bekvämt och nära och bra till, i princip, allting behövligt. Jobbet går bra. Familjen och vännerna i ens närhet är underbara och jag känner mig otroligt bortskämd med att få ha dem i mitt liv. Ekonomin har inte fått mig i någon psykisk obalans under hela sommaren. Jag börjar känna mig mer och mer säker med mitt val av framtida studier. Och jag själv känner mig otroligt stark, både fysiskt och psykiskt.

Men, om lite mer än en vecka stundar en del förändringar då jag kommer flytta hem. Och jag är så rädd för att en del av denna positiva känsla, som jag bär på nu, kommer att försvinna. Det har såklart inte att göra med min familj. Utan så klart av den känsla av frihet som jag får för mig kommer att stramas åt och som jag är rädd för kommer påverka hur jag mår. 

Och så backar tillbaka och rensar ut dessa tankar... - Jag har själv gjort valet att flytta hem. Och det med anledning att jag ska ut och resa! Vad fan klagar jag för egentligen...??!:D

...

Tania åkte hem, stannade där och orkade inte ta sig ut igen för att ta en kaffe på stan ikväll med mig som sällskap.. Men en lugn hemmakväll var nog vad jag behövde ändå!

Min lediga morgondag är redan planerad med tvättid, till SJ för mer ingående reseinformation, och kl.19 spelar Kala Umha (Boliviansk folkmusik) på Hedmanska gården - är ni på Malmöfestivalen så måste ni ta er dit:)

 God natt:)


 

Kommentera här: