24seven


En timmes löpning på det där stället fick mig att fundera på en hel del intressanta företeelser. Det slog mig att jag inte är van att träna på sådana gym. Men jag kom fram till en hel del fördelar och nackdelar med att träna där.

Fördel: Man kan se sig själv i fönstret när man springer och se hur pass bra man sträcker på sig och armarnas pendling intill kroppen.
Nackdel: att kunna studera sig själv.
 
Fördel: Att man inte är själv när man springer, och blir en aning taggad att fortsätta springa fastän man är trött.
 
Nackdel:
Man tänker för mycket på hur man springer.

På min vänstra sida powerwalkade en kille som luktade gott, alldeles för gott.
Fördel: känner man någon annans doft känner man inte sin egen svettlukt. Om den nu skulle lukta...
Nackdel: svårare för en bredvid att andas.

Fördel: Enkelt att kolla in andra som tränar, speciellt om någon känns extra i ögonfallande.
Nackdel: Om man själv blir utstuderad av någon, för en själv, inte lika i ögonfallande.

Fördel: Obegränsad träning. 
Nackdel:
Obegränsad träning.


Varje gång jag skrivit 24seven så är jag nära att skriva 7eleven..;)

Kommentera här: