Mupp-miffo-mobil


Så typiskt. Jag blev så glad när jag fick sms:et från Expert (ojdå, reklam?!)
- "Din mobil finns nu att hämta ut hos oss på Expert".
Jippie, tänkte jag. Äntligen skulle jag åter igen få ha alla mina behövliga funktioner samlade i en och samma teknikpryl. Gladlynt cyklade jag till mobilia, och Expert.
Visste ni förresten att Expert inte bara är vad dem heter utan har också, enligt en undersköning publicerad i fredagens metro, teknikbutikernas gladaste och mest servicemindade personal?! Jo, det stämmer. För när jag stod där och äntligen skulle få ta min mobil i hand, tog en bredvidstående personal den och konstaterade att baksidan på sliden fattade sitt yttre hölje. Gloria över hennes huvud!! Så det var bara att skicka tillbaka den och vänta två veckor till, igen.
May the luck be with it!

Därefter letade jag kontaktuttag till min lappe inne på mobilia. Men, icke sa nicke.
Irriterande...
Lappen börjar bli seg, på riktigt.
Men, den måste verkligen krasha på riktigt innan jag blir tvungen att införskaffa en ny:)
Kanske att jag till och med skulle överväga att INTE införskaffa mig en ny när den dagen väl kommer?! Tvinga mig till att inte göra mig beroende av en, skaffa mig ett nytt, friare liv?! Jag läste i metron om en kille som hade avstått några månader utan sin dator då han kommit på sig själn att bara slösurfa i totala onödan. Och, han överlevde. Sedär. Det finns bevis för att man kan det!;)

Ingefärste - den smakade fint ikväll:)


 

Kommentera här: