Mormors dag!




Idag är det mormors 71-årsdag:)
Och du ska veta att jag älskar dig så....




Men samtidigt som jag älskar dig så, är jag också så otroligt frustrerad och ledsen. För då jag insett att din sjukdom inte kommr bli bättre, är det upp till oss alla att försöka leva med det; både du själv och oss runt omkring. 
Jag lyssnar ibland till en låt som Timbuktu faktiskt har skrivit,  Den känns så otroligt klockren, och jag tänker på dig varje gång jag lyssnar på den. Det är såklart med en stor sked irroni jag lyssnar på den, men samtidigt stämmer det så väl.

...




Glömten I Ögat 

Jag börjar fan tro att jag lider av för tidig senilitet
Ge mig nåra minuter o skildra mina problem
Till att börja med kan vi ju tala om raptexter
något jag tillägnat många sena nätter
Rad efter rad, bra bar efter bra bar,
för varje låt som blir klar blir jag ju asglad
På scen när man just fått till fest med fin stämning
då tappar jag text som du tappar mobilsändning
Pinsamt, man känner sig som Homers pops
o folk i publiken skriker: ååh va kasst!
O backstage när man e mitt i en minneslucka
vill nån snacka business, man inte hinner ducka,
Så man lovar nåt, tummen upp; fan va kul!
Efter två veckor ringer dom;
Var fan e du?!
Minns du inte vad vi bestämt i förväg?
Öööööh…näää?




Refr:
Så fort det där försvann, ett tappat sandkorn på en strand
Som att försöka att få fast på en nål i en nålstack



Vi
ssa har minne som en häst, jag har ett som en guldfisk. 
Man ber om ursäkt, fast det låter som bullshit.
Det e lite otäckt, det kan flera förså,
man letar efter sina shades när dom redan e på.
Man söker sin lur fast man har den i sin hand
o känner sig fanimej lite galen ibland.
Jag går in i ett rum, men glömmer varför.
Jag lämna mina nycklar i min framdörr
En hel helg när jag va i götet o Stockholm,
det börjar bli dags för besöket hos doktorn
Och om symptomen pekar på det jag tror
finns det bara ett dammsjok i min pannlob.
Va e det som försiggår i hjärnans hemliga vrår?
Jag har presenterat mig för folk som jag känt i ett år.
Det e tämligen svårt, men lyckas stilla mitt sinne nåt
för mitt minne e bara ett minne blott, ett minne blott



Mossans födelsedag – jag glömde bort den. Hyran skulle va betald – jag glömde bort den
Det jag skulle gjort idag – jag glömde bort det, jag glö-glö-glö-glö-glö-glömde bort det
Pin-koden till min mobil – jag glömde bort den. mitt visa-kort i en butik – jag glömde bort det
Flygets avgångstid – jag glömde bort den glö-glö-glö-glö-glö-glömde bort den.



Eftersom jag inte ens kan minnas vad jag gjorde igår,
Kan jag tänka mig det jag minns om några år
kommer bestå av fragment
Som e så små att 90 procent av min biografi får hittas på
Scenen e glömskans hav, går ju versen,
havet e glömskans scen sa Herr Mernsten
O denna låten skulle blitt förbannat längre
om jag inte glömt en vers o halva refrängen



                                                                                                                                                                                      Refr:
                                                                                               Så fort det där försvann, ett tappat sandkorn på en strand
                                                                                                             Som att försöka att få fast på en nål i en nålstack


...








Kommentera här: