Min dag idag!:)



Det kändes det som i alla fall när jag vaknade efter en natt av skön sömn! Men dagen blir aldrig som man tänkt sig. Och ja, det är ju livet och en charm i sig ;)
Klockan är nu 15.00 och jag har redan hunnit gråta två gånger idag. Nästan i alla fall. Fick jobba på en annan våning idag, tillsammans med en annan vikarie. Och såklart blir det inte densamma när man inte arbetar med ordinarie. Dock gör man så gott man kan, och det bästa såklart!
 
Till saken hör att där på våningen bor ett par där mannen är väldigt noga och nojig med rutiner, och skäms inte för att påpeka eventuella "fel" och "brister" och hur vi sköter vårt arbete. Idag gick det till gränsen att jag, efter att jag hade gjort färdigt mina uppgifter och lämnat rummet, brast i grååååt och hyperventilerade i säkert tjugo minuter innan jag återgick till arbetet igen. En ung-i-sommmar-tjej klappade mig på axeln och gav mig vatten:)

Andra gången när jag nästan föll i gråt var när två arbetskamrater uppvaktade mig med en bukett fina blommor och nästan kramade isönder mig. Jag blev väääldigt rörd av deras fina gest och omtanke!:) 

Efter jobbet tog jag mig till St. Pauli kyrkan där jag tände tre ljus: ett ljus för massakerna i Norge, ett ljus i min arbetskamrats ställe som också ville tända ett ljus för Norge, och det tredje tände jag utav många anledningar - för mannen som fick mig till gråt idag. Jag tycker på riktigt synd om honom,.. Det kan inte vara lätt för honom att leva med sin fru så där och se hur hon, sakta men säkert, försvinner ifrån honom. För de fina människor som man omges av. För min dag. 

Nu bär det hem till Sösdala för firande med familj och vänner - jag längtar!!:)

Kommentera här: