P&L - Lördag!


(..en veckas försenad uppdatering - bättre sent än aldrig!)

Lördagen började vid middagstid med en en timmes lång kö-väntan på att få köra en snabbdusch. Samma förmiddag fick jag kontakt med Olle (bättre sent än aldrig) som gjorde mig sällskap där jag väntade i ledet. Hade jag varit smart skulle jag ju lämnat in mobilen på laddning under tiden. Lätt att vara efterklok... Men, vi språkades vid. Kul att ses så där ett år senare! Dessvärre hade han och hans gäng planer på att köra hem samma kväll. Dem var trötta på festivalen helt enkelt... Får se, kanske ses nästa festival igen?!
Vem vet? Inte du. Vem vet? Inte jag.

Efter duschen fräshade jag till mig så gott det var möjligt och tog mig in till stan. Åt glass på ett fik där jag trodde jag kunde fått min mobil laddad. Men inte. Alla hål i väggarna var IGENPLUGGADE!!
Det var bara för mig att betala för att få den laddad. Dem rånar en på alla möjliga lagliga sätt dem kan tänkas komma på... Dusch, 40:-. Mobilladdning, 40:-. Värdehantering, 40:-. Spoltoa, 10:-. Vattenflaskan var dock gratis!

Bob Geldof (arrangerade Live Aid-galan, 13 Juli 1985, med syfte att samla in pengar till Afrika) var en väldigt intressant föreläsare! Han talade om rockmusiken och hur den genom tiderna speglat det samtida samhälle man levde i, men att det idag, enligt honom, inte existerade någon rockmusiken som till hundra procent representerade det samhälle vi lever i idag. Presley under 50-talet, The Beatles och The Rolling Stones under 60-talet, 70-talet hade sitt Abba, 80-talet sin Michael Jacksson, Madonna, 90-talet... 2000-talet....en himla massa kopior???!! Många bra sådana isf, om jag får säga det själv. Men enligt honom, något som inte är det där D-et! Han talade också hur rocken (och annan musik för den delen med) används på ett helt annat sätt i vår vardag idag. Och hur lättillgängligheten på musik nedvärderat den! Tja, point taken! Han pratade, och han pratade non stop. Men jag höll kanske inte riktigt med honom i allt han talade om..

Efter hans prat lyssnade jag på en riktigt sköönt Mando Diao-konsert!! ´
Insupade lite Bad Religion efteråt! Kanske inte riktigt min melodi. Men jo, bra för deras genre.
En väldigt heees Säkert! fick mig dock att gunga! Hur kan musiken med en text som "Vi kommer att dö samtidigt du och jag" få en att dansa....?!:) 

Efter det slog jag följe med Annelie och hennes vänner till Bob Dylan:) Lyssnade bara på halva dock då vi blev väldigt hungriga och det tog en hel timme för oss att införkaffa maaat.. Lite komiskt att dem inte alls fick zooma in på scen där bandet stod. Och dem som stod längst fram fick inte heller ta bilder på den legendariske mannen med sina ledendariska låtar...:P
Därefter lyssnade jag på en drööömande Miss Li:)

Och den väldigt härliga festivalen avslutade med skööön 80-talsrock och Foreigner! Rösten tog slut efter låten "I want to know what love is"... Ja, berätta för mig. Snälla.

...

Och mycket talar för att jag kommer återkomma nästa år igen:)

Peace and Love!:)


Kommentera här: