Besegra ondska med snällhet?!


Ursäkta mig,.. men fan vilken helg det varit.. Lång, både fysisk och psykisk tröttsam... Hade inte ens möjlighet att ta min timmes lunch idag (10,5h arbete utan rast, kommer såklart ta betalt för det). Ska tala med chefen imorgon med..

I lördags var enda tanken att helt vända handflatan mot personen som fick mig att må så dåligt. Men, idag slog det mig - ska man kanske bekämpa ondskan med snällhet?;)
Jag tänker så här: en person som känner sig på pass översittande att man väljer att kränka en annan person växer ju bara sig starkare om denne lyckas trycka ner en och visa att man har rätt i det som sägs och görs. Fortsätter man dock att stå på sig så visar man också att man inte känner sig petad i ryggen! Att på något sätt visa att jag inte går att ta kol på... tjiii!!
Och fastän jag inte riktar mina faktiska känslor för personen i fråga, så visas dem på annat håll (min akollegor bland annat;)). Så, dem hålls ju inte inne. Vilket det ibland lätt kan bli fel på när man håller inne med för mycket frustration exempelvis!

...

Efter jobbet kände jag bara för att ta det lugnt...
Cyklade till Lilla Torg, åt middag med mig själv på Piccollo Modo, kaffe på det, mamma i telefon, och Tania.. Tog ett kvällsdopp i Västra Hamnen, och Isabella i luren efter det:) Så, alltså... sååå själv ikväll var jag ju inte:)

Jobb imorgon bitti. Och är jag galen nog tar jag cykeln till Sölvesborg efter jobbet och påbörjar min lilla cykeltur på Lister:)
Får se hur jag gör och orkar!

Sov så gott!





















Kommentera här: