Fan för kaloriinformation till glass


Nog för att jag kan anse att all information som står på våra matprodukter (om näringsinnehåll osv) är bra information (så länge den verkligen stämmer). Men jag vill fan inte veta hur många kalorier min glass innehåller. Jag vill kunna njuta utav den utan att inbilla mig att den lagt sig som ett extra lager på rumpan.

"Säg det med en glass-reklamen" imponerade på mig, verkligen. Men skulle jag bli bjuden på en twister (85kcal) istället för en Magnum (260kcal) vetti sören om jag inte skulle bli lite stött i kanten.. Visst att båda är goda. Men hur skulle man kunnat tolka det?!:P
Klart att man kan räkna ut med vänsterhanden att en isglass är lättare för magen än en krämfylld, chokladöverdragen Magnum..

Jag kommer aldrig glömma första gången jag läste kaloriinnehållet på tre sorters Solero. Och den med lägst kalorier var så klart slut i frysdisken. Det skillde så klart bara på en 20 kcal mellan dem tre.

...

Har känt mig en aning (eller en ganska stor aning) nere idag. Som Trötter och Butter på samma gång. Och det är väl bara att acceptera. Man känner sig inte alltid hundra. 

...

Det börjar närman sig P&L och jag börjar längta lite granna:) Dock börjar tågbiljetterna skjuta i höjden och jag börjar fundera på att lifta med någon upp om fler från Skåneland ska dit..

...
 
Imorgon blir det skogsvandring med Gela:) Är det kanske rejält med friskluft jag behöver?! En friskvind hade kanske blåst bort en del oro i själen...

God natt:)




Kommentera här: