Klagobrev vs klagosång?!


Jag vaknade idag efter en ganska orolig natt med rethosta, vilket gjorde det svårt att sova. 
Idag har jag känt mig totalt passiv, och suttit vid datorn hela dagen - en riktig klagodag helt enkelt. Det kommer dock att resultera i två klagobrev som jag är igång med att skriva nu. Det första ska gå till SJ (någon som är överraskad?) och Öresundstågens hemsida där jag idag satt med Sabbe i luren och deras bokningssida beredd med att boka resa till Kalmar och Isabella! Samma sak gjorde också Sabbe, med mig i luren och bokningssidan uppe. Det komiska var att vi båda fick olika priser på tågbiljettera TROTTS att vi hade loggat in med samma datum och ålder. Och priserna ändrades från den ena stunden från den andra. En gång hade vi inte ens samma avgångar...
Mitt andra klagobrev kommer att gå till Ribbersborgsskolan vars lilla simhalls temperatur i luften inte håller måttet, vattnet ibland också för kallt, och simbarnen får gå där ifrån med blåa läppar. Och som ledare är man i vattnet i nästan tre timmar...
Blåst har det också gjort idag, så att man nästan stod stilla på sin cykel och dessutom bättrade på sin förkylning. Och ibland var det nästan omöjligt att se sig om i trafiken när vinden plötsligt kände för att byta rikting så ens hår lade sig över ögonen.

Yes, dem skickas kanske just för att det inte var min dag idag. Men så får det vara.
Wth,.. ibland behöver vi sådana här dagar med. Och då är det väl lika bra att få ut så mycket aggressioner som möjligt på en gång, så slipper vi dem förhoppningsvis de andra dagarna denna kommande, fina vår:) Men, det behövs också klagas emellanåt. Och det känns faktiskt bra efteråt!
Känner ni för att klaga? Gör det med lite musik i bakgrunden - Värmlands Klagokör!

Men oj, jag fick ju faktiskt ett brev idag, från Italien och Sara! Och så ska jag faktiskt skriva ett betydligt snällare brev till en person på mötesplatsen!
Imorgon är det powerjobb som gäller fram till klockan 18 - wiiee!

Kommentera här: