"Kontakt delete"


Jag fick för mig att gå igenom mina kontakter på telefonen. Och kanske inte med annledning för att ens kontakter skulle uppta för stor plats på minneskortet. Den risken är minemal. Men den där känslan man får när man rensar bort saker i sitt liv får en att känna sig lättare. Som en ny start i livet. Lika intressant är det när man minns tillbaka vad det är för männiksor man haft kontakt med tidigare, och till vilken annledning det var som man tog kontakt. Och nu, till vilka annledningar man inte håller kontakt längre.

Daniel - vem var han? Hm.. (pågående enirosökning).. Daniel från Karlshamn..
- Aha! Sabbe, kommer du ihåg kvällen då jag spontant tog kontakt med de där två killarna från Blekinge?? Och allt slutade med att vi fyra slog oss ner inne på Debaser och hade en väldigt trevlig kväll tillsammans. Jag skulle ta mig upp dagen efter och jobba. Och den där Daniel fick mitt nummer... Vi skulle ju till Karlshamn och festa sa vi ju - vad hände??
Radera..

Tihi!

Joakim - delete..
Max - vem var han?? Hm... från Vänersborg.. Åh neeej - delete...

...

Vi har alla vår historia. Vi har alla ett förflutet vare sig vi skulle vilja berätta om det eller inte. Det är något vi inte kan ändra. Och samtidigt något som jag tycker att vi inte ska vilja ångra. Bara acceptera.

Yes, en aning bättre känns det faktiskt.

Vi ses i marshallens skugga - amen!



  

Kommentera här: