Skör som kristallglas


Vad är det med mig? Varför får jag ständigt dessa ostabila känslovågor som verkar komma och gå utan någon som helst regelbundenhet?! Ena stunden tror jag att jag känner mig själv. Andra stunden vet jag inte vad det är med mig. Jag känner mig skör som ett kristallglas när osäkerheten tränger sig på. Och just nu känner jag bara för att krypa ner under täcket och sova. När jag väl somnat är det ju lite som att fly undan den där jobbiga känslan. Och så klart hoppas man ju att den där tunga känslan försvunnit när man vaknar dagen efter. Chansen finns ju dock att den är kvar. Och, då vet man vad som väntar därefter; kämpandet med att ta sig upp ur sängen.

...

Imorgon ser jag fram emot en tur till Helsingborg, och ska träffa en vän jag inte träffat på över 1½ år!:) 

Och, imorgon är det fredag!!

Puss och god natt

Kommentera här: