Belgrad


Belgrad var väl ungefär som Sofia; stelt, grått och depprimerande... På så där ett ungefär;)
Många gråa, slitna byggnader och människorna man mötte på stan gav ofta ett skeptiskt intryck. Frågade jag någon om vägen var det ibland med ett stort frågetecken i pannan. Men när dem väl förstod mig hjälpte dem mig med glädje:) Som kvinnan jag delade kupé med på tåget sade till mig - är dem glada visar dem det, är dem sura så får man se det. Rakt på sak, och utan konstigheter. Varför visa något påklistrat leende som många gör i väst?!
Hm...så kan man också se på saken;)

Första dagen i Belgrad gick jag till Kalemegdan parken där Belgrads fästning är beläget på en bergssluttning ner mot Donaufloden. Och mot kvällen bjöd platsen på en vacker vy över staden:)
Jag hade planerat och köpt biobiljett till filmen Colombiana. Men mådde inte alls bra på kvällen,..tror jag måste kolla synen så snart jag kommer hem...:/

Dagen efter gjorde jag sällskap med en tjej från Rumänien som jag delat rum med och som varit där under ett studentrådsmöte tillsammans med andra rumänier. Och under dagen tog vi alla en yberskön promenad längs med floden i det fina höstvädret:)

Trotts den gråa atmosfären fick jag en del fina bilder med som jag hellre väljer att dela med mig utav;)



Nattåg till Budapest nästa...


Kommentera här: