Budapest


Det blev fyra nätter i Budapest. Sista dagen var enbart i rekreationssyfte:P Budapest är absolut en stad jag kan tänkas återvända till! Kanske fira nyår där?! Någon med mig?:) Det kändes som en liten stor studentstad med många unga, mix av nationaliteter (svenskar hörde man överrallt), bra uteliv, fina parker, inte allt för dyrt att leva.. lite väl dimmig utsikt.
Promenerade i parken upp till Liberty statue, Mattiaskyrkan, Fiskarbastionen, Hjältarnas torg, Stora Saluhallen, Budapests parlament är ganska mäktigt..,
Tog en kväll på Széchenyi terminalbad (varmbad utomhus:) Dock var det ganska irriterande om man ville simma i längdbassängen. Dem krävde badmössa, och den ville alltid åka av när jag simmade. Så, det blev inte så många längder där inte). 
Men efteråt kom jag att prata med en trevlig tjej som jobbade där! Senare gick vi ut och hon tog mig till sitt favoritställe i stan:) En väldigt intressant tjej, hade mycket gemensamt (musik, tankar..). När vi var på väg mot en klubb där några vänner till henne befann sig hade klubben plötsligt behövts utrymmas pga "bombhot" av något slag, så alla stod utanför och minglade med sina glas i stället;)


Belysning är det inget som sparas på iaf...Budapest är väldigt vacker nattetid! Hela parlamentet lyser upp väldigt ståtligt längs med floden, hängbron och slottet. Och nu är dem i full gång med julbelysningen..;)



Har också märkt hur fotointresset ökat något! Och det är kanske inte så konstigt med tanke på hur mycket bilder man ständigt tar! Och det är ju roligt att fota allt möjligt:)
Hittade en "Chocolat outlet-affär" inte så långt ifrån hostelet (vågade inte drömma att det fanns sådana, men tydligtn så) som jag inte borde ha hittat...

Wien nästa!

Kommentarer:

1 EMMA AXELSSON**:

Tack Tack :) Haha, radikalt?! Som raka av dig hela skiten eller?! :D

Kommentera här: