Freiburg & Frankfurt


Efter Liechtenstein tog jag mig genom Zürich, till Tyskland och Freiburg där jag åter igen fick träffa Freddyvännen:) Och det kändes så fint att så träffa henne igen, så där i början av min resa och nu i slutet. Det var också första gången jag fick berättat mer ingående om mina upplevelser får någon annan. För om saningen ska fram finns det miljoner små detaljer som jag inte nämnt här;) Fast, hade jag skrvit allt hade ni nog också somnat halvvägs:P

Två nätter i Freiburg, och jag fick känna på kylan på riktigt!!

...

På tisdag förmiddag kände jag mig en aning kluven i vilken riktning jag skulle välja att åka. Jag ville såå gärna ta tåget genom Luxembourg. Men det skulle också ta lång tid, och många tågbyten för att ta sig dit. Så det blev en natt i Frankfurt istället på ett hostel där jag träffade några intressanta människor: en amerikan som tog sig genom europa med cykel, och hans mål var Asien. Hoppades han på. Men han fick se hur allt gick. Bra på att prata var han i alla fall. Och antalet ord som forsade ur hans mun per sekund gjorde mig verkligen fashinerad över hans personlighet; en tjej från Australien (dem finns verkligen överallt, australiensarna) som, precis som jag, var i slutet på sin resa; en kille från...tja, han viste inte riktigt vart han kom ifrån då han varit på resande fot i över två år. Han var i alla fall född i Sydafrika. Hoppas dock att vi ses igen då han kommer till Malmö i början av januari för att träffa en utav sina bästa vänner som bosatt sig där!

Jag såg inte så mycket av Frankfurt, förutom de skyskrapor som var omljliga att missa.
Tänk, från att ha skådat upp mot vackra berg i naturen och nu till skyskrapor i storstaden...







Kommentera här: