Liechtenstein

 
Jag anlände torsdag kväll, hittade nycklarna till lägenheten under dörrmattan och inne i lägenheten låg en lapp på köksbordet skrivet utav Christine där hon varmt välkomnade mig till sitt hem. Det var en väldigt konstig känsla att plötsligt befinna sig i någons hem utan att ens ha träffat ägaren. Men samtidigt beundrades jag utav hennes otroliga vänlighet och öppenhet! 
Och utan vetskapen om vilka vyer som väntade mig, lämnade jag lägenheten för en tur på cykel. 
Liechtenstein är ett land med närmare 34 000 invånare, fler än 33 banker i landet, korna går och betar på grönområden intill husknuten, bergen som... Idyllisk atmosfär är ordet.
Den 11/11 är tydligen också en stor dag i landet då en massa orkestrar klädda i piffiga kostymer spelar brutal orkestermusik hela dagen fram till midnatt. Intressant indeed! 


Andra dagen tog jag cykeln upp mot de berg jag under hela gårdagen inte kunnat sluta titta upp mot. Och när jag väl var uppe i dem kunde jag inte sluta titta ut över landskapet och ner mot städerna som bredde ut sig i dalen, skåda gränsen mot Schweiz, försöka klappa korna som betade..
 

Hittade ett enkelt men vackert boende; etta med kokvrå, utan hiss, med vidunderligt vacker utsikt över dalen. Säljes till högst bjudande - någon som kan tänkas vilja del?!


Sisda dagen försökte jag lämna lägenheten som jag fann den. Skrev ett litet tackbrev och lämnade nycklarna där jag tog dem.
Och vidare till nästa äventyr:)


Kommentera här: