Lussekatter och Johansson


Jag vet inte vilken sida jag vaknade på imorse. Men idag har min energi bara flödat:) Har planterat om en grön växt som behövde en större kruka att fortsätta gro i. Städat lite granna, och nu väntar jag på att min lussedeg ska jäsa färdigt! 

Eftersom jag inte bott hemma så länge är post addresserat till mig inget jag förväntar mig direkt. Men idag kom det ett brev från Region Skåne. Och det var ett sådant brev som man måste riva av kanterna på och som ger sken av att vara väldigt, väldigt hemligt för alla andra utom för dig.
Labmedicin, Klinisk patologi. Rent spontant viste jag inte exakt vad det handlande om. Men det räckte med att jag läste lab, och genas började det vända till min mage. 
Men oron blev inte långvarig. Dem ville bara visa sin omtanke genom att påminna mig om att jag fyllt 23 och att dem rekommenderade mig till att boka tid för en gynekologisk cellprovskontroll.
Så jag ringde direkt för att boka. Men så klart har dem ju bara skumma bokningstider: mellan kl. 8-9 och 11-12 måndag till fredag.


Till helgen har jag bara en massa roliga saker inplanerade, och jag längtar något oerhört:)
Jonathan Johansson spelar på Babel imorgon, och Det ser jag verkligen framemot!! Det var ett tag sedan jag hängde i Malmö...

Men ikväll blir lugn hemmakväll, och det är jag som står för matlagningen! Höll på att rensa lite i kylskåpet och i köksskåpen.. så det blir lite wokat med ingefära..

Trevlig fredagskväll:)





 

Kommentera här: